Siden vi ikke bare kan fokusere på korona, får vi i dag ta en tur til den brasilienske underskogen. Passaredo Linhas Aéreas tok i siste halvdel og kjøpe MAP Linhas Aéreas, henholdvis det femte og sjette største selskapet på innenriks, men med kun 0,3% og 0,1% markedsandel i henhold til ANAC. Passaredo byttet samtidig navn til VoePass. Selskapene har sin hubber på henholdvis Ribeirão Pret og Manaus, men det som trolig trigget oppkjøpet var at selskapene fikk tildelt 12 og 14 slots på den lukrative São Paulo–Congonhas flyplassen, hvor selskapene ønsker bruke dette til ubetjente og underserved ruter
Mens selskapene skal operere på forskjellige AOCer, så vil brandingen utav bli VoePass, som i praksis er de gamle Passaredofargene, som minner litt om Primera sine.
MAP delen har 5 fly i flåten, en god miks av tilårskomne ATR-42-300/500 og -72-200, men en snittalder på 26,5 år, mens Passaredo delen har litt mer moderne ATR-75-500 og -600, med 10,4 år i snittalder på deres 10 maskiner. Begge selskapene har leaset deler av flåten fra NAC ser jeg
Skal man stole på Wiki så flyr Passaredo delen til de kjente stedene Araçatuba, Campos dos Goytacazes, Dourados, Marília, Ponta Grossa, Ribeirão Preto, Teixeira de Freitas og Três Lagoas fra Sao Paolo Congonhas, mens MAP tar seg av Bauru/Arealva, Macaé og Uberaba.
Mens selskapene skal operere på forskjellige AOCer, så vil brandingen utav bli VoePass, som i praksis er de gamle Passaredofargene, som minner litt om Primera sine.
MAP delen har 5 fly i flåten, en god miks av tilårskomne ATR-42-300/500 og -72-200, men en snittalder på 26,5 år, mens Passaredo delen har litt mer moderne ATR-75-500 og -600, med 10,4 år i snittalder på deres 10 maskiner. Begge selskapene har leaset deler av flåten fra NAC ser jeg
Skal man stole på Wiki så flyr Passaredo delen til de kjente stedene Araçatuba, Campos dos Goytacazes, Dourados, Marília, Ponta Grossa, Ribeirão Preto, Teixeira de Freitas og Três Lagoas fra Sao Paolo Congonhas, mens MAP tar seg av Bauru/Arealva, Macaé og Uberaba.

Last edited: