Påsketur til Asia med LX,LH,MU(F) og SK,OZ,TG,CA,LH(C) og Koreansk KTX(Y)

Re: Påske tur til Asia med LX,LH,MU(F) og SK,OZ,TG,CA,LH(C) og Koreansk KTX(Y)

Linken fungerer ikke.

Wow, alle de flyene for under 9000,- med såpass mye first og business. Jeg må virkerlig sette meg inn i Dividend Miles! Ellers bra trip rapport så langt!

Wow, alle de flyene for under 9000,- med såpass mye first og business. Jeg må virkerlig sette meg inn i Dividend Miles! Ellers bra trip rapport så langt!

Poeng prisen har dessverre øket betydelig siden jeg kjøpte dem i Juni i fjør. Dersom USAirways kommer tilbake med samme tilbud igjen, tipper jeg at samme turen hadde kostet ca 12000. Men uansett det fortsatt en bra deal for så mye F og C class!

Da har jeg lagt inn flere nye segmenter. Ny LH F kommer i løpet av helgen. God helg!

La merke til at den ene loungen hadde akseptabel te, "Iron godess of mercy" er på tross av et pompøst navn en ganske akseptabel oolong-te. :)

-A

La merke til at den ene loungen hadde akseptabel te, "Iron godess of mercy" er på tross av et pompøst navn en ganske akseptabel oolong-te. :)

-A

Yep, navnet var som altid i Kina, noe spesielt!

Rapporten er nå ferdig, har lagt inn LH ny F i går kveld.

Endelig en skikkelig F-rapport igjen! Ser ut som du fikk med deg mye annet enn bare de store byene i Asia også.
Takk for titten!

Endelig en skikkelig F-rapport igjen! Ser ut som du fikk med deg mye annet enn bare de store byene i Asia også.
Takk for titten!

:) Det gjorde jeg! Kan absolutt anbefale Guilin og Busan til alle!

Takker for en meget informativ rapport!

Planlegger selv et par netter på Hilton Beijing Capital Airport til høsten, og det ser jo ut til at de leverer varene :)

Takk for bra rapport. Definitivt min kopp te.

Du nevner det med at bagasjen kommer kjapt på båndet i ZRH, greit det. Men om ikke baggen hadde blitt lagt korrekt i lasterommet fra OSL, ville du ikke fått det heller. Og til dere som klager ofte på at pribag kommer sent, er det ikke alltids folka på OSL sin feil, men de som har sendt flyet til OSL, da de ofte gir bang i hvor pribaggen ligger.

Flott rapport!

Har en times transfer i Zurich nå i juni og er litt usikker på om det er noe vits å oppsøke loungen bare for å bli transportert til rett terminal. Sparer man i så fall mye tid på det?

Takk for bra rapport. Definitivt min kopp te.

Takker!

Du nevner det med at bagasjen kommer kjapt på båndet i ZRH, greit det. Men om ikke baggen hadde blitt lagt korrekt i lasterommet fra OSL, ville du ikke fått det heller. Og til dere som klager ofte på at pribag kommer sent, er det ikke alltids folka på OSL sin feil, men de som har sendt flyet til OSL, da de ofte gir bang i hvor pribaggen ligger.

Delvis enig med deg. Ved avgang er SGS folk i PMZ og APRON vannligvis flinke med priobagg. Vet at det har vært stor fokus på det. Ved ankomst er jeg helt enig om at baggene kan ankomme usortert, spesielt dersom flyet kommer fra CPH bare for å nevne de. Men jeg har det vanskelig å tro at dette skjer hver gang fra alle destinasjoner. Spesielt i fra Tyskland. Dessuten under avlastning, er det fortsatt mulig å gjøre igjen denne sortirings jobb. Kanskje ikke 100% fordi man ikke har tid til det, men hvert fall noe av det.

I tillegg, har jeg sett flere ganger at APRON har gjort en dårlig jobb på dette. Priobaggene er ofte lastet inn sist, og avlastet først på bunnen av trallen.... Andre ganger er det PMZ folk som har gitt blaffen selv om folket på APRON hadde sortert baggene, og brukt egne tralle til prio bagg. Kommunikasjon er ikke altid bra mellom guttene, tror jeg.

Når det gjelder prio bagg generelt sett er SAS dårligere enn andre selskaper, dette har jeg konstatert mange ganger. Verst i klassen er CPH, ikke OSL. Om du har gjort jobben din, som jeg gjorde min i min tid, er det veldig bra for oss, og jeg er veldig takknemlig for det, men jeg tror dessverre ikke alle gjør det som de burde.

Flott rapport!

Har en times transfer i Zurich nå i juni og er litt usikker på om det er noe vits å oppsøke loungen bare for å bli transportert til rett terminal. Sparer man i så fall mye tid på det?

Takk for det. Det er langt å gå mellom terminalene. Jeg hadde brukt First Class lounge uansett (God tid = ingen stress / Dårlig tid, hjelper de deg ved å kjøre deg over).

Back