Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Til alle som benytter spotterplattformen på Stavanger Lufthavn.
I forbindelse med at NSFF er i samtaler med Avinor Sola ang utvidelse av eksisterende plattform, har det kommet frem av driftssjef på flyplassen, at brukere ikke holder seg innenfor regelverket. Vi har fått påpekt dette 2 ganger, at det parkeres på parkeringsplasser reservert administrasjonen, feil parkering, samt parkering nærmere en 3 meter fra gjerde (alså innenfor hvit skravert område).
Ut fra hva vi tror, så er det mennsker som er utenfor "miljøet" (alså, vanlige skuelystne, og ikke lokale spottere og medlemer av NSFF) som hovedsakelig, ikke overholder reglene. Så jeg ber samtlige om å være grei å gi beskje til vedkommende om en skulle oppleve noen som ikke parkerer skikkelig. Slik at vi får en god tone med Avinor.
Takk![]()
Jeg parkerte "feil" igår. Horte en A12 komme taxende, og måtte springe for å knipse den.
Så ringte han i vakta til taxisentralen og klagde på min parkering![]()
Men som sagt så er det lettere å ta Lennart enn han mannen med familien sin. Det skal litt mer til for å finne ut hvem en sivil bil tilhører enn å se en drosje og slå nummeret som står på siden av fremdørene.....
Men til Lennart sitt forsvar, han er nok ikke den eneste som har bråstoppet bilen med motoren i gang og spurtet opp til plattformen!![]()
Nå kjenner jeg lite til forholdene på Sola, men det kan vel tenkes at både "angiveren" og Porsche-eieren følger med på forumet. I så tilfelle tviler jeg på at dette innlegget bidrar til å bedre forholdet mellom spotterne der borte og Avinor-ansatte.Bare en liten notis om parkeringen
Han som "rapporterte" meg har også vert etter meg helt på utsiden av flyplassen,
hvor han sier at der jeg nå står så forstyrrer jeg innflygingen til flyene.
For de som er lokalkjent er det den plassen ved pumpehuset ved enden av rwy18
I tillegg er det en fyr der borte som kjører en Porsche, og han parkerer alltid feil.
Han er vel redd for skraper på bilen sin.
Bare en liten opplysning dette
Nå kjenner jeg lite til forholdene på Sola, men det kan vel tenkes at både "angiveren" og Porsche-eieren følger med på forumet. I så tilfelle tviler jeg på at dette innlegget bidrar til å bedre forholdet mellom spotterne der borte og Avinor-ansatte.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.