Paris Airshow - Airbus-ordre

Leasingselskapet Doric har annonsert en MoU for 20 A380, som forventes å bli firm i løpet av året

https://twitter.com/Airbus/status/346553750871232512

Etter ILFC trakk seg for endel år siden, vil dette i så fall bli det den første direkte ordren fra et leasingselskap. Men det skal sies at A380 ikke er et ukjent fly for Doric, da de har kjøpt en god del av Emirates og Singapore sine A380 som endel av en sale-leasebackavtale
 
God med denne tråd om ordre fra Airbus...lad det blive ved dem og ikke en ny hvergang nogle bestilling offentliggøres....tak
hilsen Ole
 
Håber Airbus lige tager en tur med A350èren forbi LBG...det ville været et clou for dem
Hilsen Ole
 
Og da er ordrer fra SIA på 30 A350-900 og 20 opsjoner på enten -900 eller -1000 fra noen uker siden bekreftet

http://www.airbus.com/presscentre/p...-finalises-order-for-up-to-50-more-a350-xwbs/
Singapore Airlines (SIA) has increased its orders for the A350 XWB with an additional 30 A350-900s, plus options for a further 20 aircraft. The agreement firms up a commitment announced last month. Under the terms of the agreement, Singapore Airlines will be able to select either the baseline A350-900 or the larger A350-1000 when exercising the options.
 
Hvad kan forventes idag samt op til weekenden ???
Nye ordrer...A350 i Paris osv osv
Nogen der har inputs ?

Hilsen Ole
 
Spirit bestiller 20 A321, og konverterer 10 A320 til A321

https://twitter.com/Airbus/status/347640459650297856

Airbus holder også på å øke produksjonen av A321 fra inntill 12 til inntill 18 per måned, og var ikke lenge siden de kun klarte 6-7 av den største varianten per måned
Selv om den deler linje med de andre småbussene så er det en begrensning på hvor mange de klarer produsere den)
 
Et litt bedre bilde fra UA selv ..

ua_350.jpg
 
Sånn sett kan man si at de som hevdet United aldri kom til å ta levering av de 25 A350-900 fikk rett, men de samme personene så neppe for seg de skulle ta 35 A350-1000 istedet.:p
Dette blir vel også trolig det største flyet i United sin fremtidige flåte når 747 forsvinner

Hva er egentlig maks pax i en 4 class versjon ala United? United har plenty med ruter der de lett fyller opp 747, noe som ikke lover godt for priser i fremtiden
 
Hva er egentlig maks pax i en 4 class versjon ala United? United har plenty med ruter der de lett fyller opp 747, noe som ikke lover godt for priser i fremtiden

Den blir nesten så stor som 77W, men litt smalere. BA har en konfigurasjon som ligner litt på UA sin, så rundt 300 seter.
Jeg vil ikke bli overrasket om 777-9X vil være et aktuelt fly for UA, rundt 15% større enn 350-1000 (10Y med bredere seter enn dagens 77W)
 
Back
Top