• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Paris Airshow 2005 Ordre: Update 17/6

Re: Paris Airshow 2005 Ordre: Update 16/6

Det var egentlig ingen bombe at Lehay slår knallhardt tilbake i forhold til Boeing. A350 blir nok bygget vil jeg tro... :up:
 
Re: Paris Airshow 2005 Ordre: Update 16/6

Da var enda en ordre for A320 på plass....... Et nytt LCC selskap som skal starte opp i Mexico..
 
Re: Paris Airshow 2005 Ordre: Update 16/6

WOW og da kom orderen til TAM også inn gitt :)..... Virkelig enda en god dag for Airbus !!! :devot: :up: :up:
 
Re: Paris Airshow 2005 Ordre: Update 16/6

Og da er stillingen 231-164 til Airbus over Boeing (faste ordre bare)
Kanskje denne er betegnende for situasjonen
3217.JPG

Er ikke den nederste en 797-050? :biggrin
 
Re: Paris Airshow 2005 Ordre: Update 16/6

Originally posted by BU662
Jeg er veldig skeptisk til noen av disse ordre. Kingfisher, IndiGo, Indian Airlines, Air India, alle bestiller nye fly. Men dette hva det mangler i India er infrastrukturen!!! De skulle ha först bygget noen flyplasser.

Spörsmål #2 er vel hvor stor marked i India er virkelig. India har flere innbyggere en USA og Europa tilsammen, ok, men velferden i India er vel ikke helt den samme... Hva mye er gjennomsnittlig inntekt av en Inder?
Noen av disse flyselskaper har - in my eyes - for store ambisjoner for tiden. Kingfisher med A350 og A380... just crazy. :wow:

India er jo et marked i enorm vekst, og det er også en ganske stor velstandsøkning på gang. Det er klart at reisebehovet er på vei oppover, og da kan det være en fordel at kapasiteten økes i det dette virkelig "tar av". Husk at A350 og A380 blir ikke levert før 2010-2012, så man har litt tid på seg til å bygge ut flyplasser (og annen infrestruktur som er nødvendig). Utbyggingen må slik jeg ser det skje uansett, og det er kanskje bedre at Indiske selskaper tar det store markedet som er på vei enn utenlandske?
 
Re: Paris Airshow 2005 Ordre: Update 16/6

Da er bildet at TAM's A350 (pressemelding)på plass:
3220.JPG


En annen spennende sak, Kingfishers (ølfatet, LCH! :)) A380:
3126.JPG
 
Re: Paris Airshow 2005 Ordre: Update 16/6

Yes og 12 på option, samt der er en udentifisert kjøper på 40 maskiner for Airbus au !!

Mvh
Stian
 
sitter igjen med et inntrykk av at A350 ikke er en større fornyelse av A330 enn hva
737NG var av den 737-300 etc. Hadde vel mer sannsynlig vært A330-400 ellerno hadde det ikke vært for at Boeing lanserte en helt ny modell
 
Da kan det føres opp 1 A340-600 til Jedda-baserte National Air Services, VIP/first class-maskin beregnet på 100 pax.
http://events.airbus.com/A380/EVENTS/lebourget2005/articleDetail.aspx?ArtId=463

Edit: Glemte linken :)
 
Og her er et satelittbilde av både 380en og 346en søndag 12. juni på Le Bourget
1.jpg


Og for dere som vil studere det mer i detalj, prøv denne linken
 
Back
Top