Paris Airshow 2005 Ordre: Update 17/6

Re: Paris Airshow 2005 Ordre: Update 14/6

"There's a whole bunch of airlines there making incredibly large orders that are not justified by the size of the population but are a product of oil prices being abnormally high now," said Adam Pilarski, an analyst with Avitas who is attending the show. "There's a 99 percent chance they'll be canceled in the future.

"The fleet in the Middle East will be so huge it isn't funny," he added. "It can't happen — unless the next time you fly to D.C. from Seattle you plan to fly through the Middle East."

Seattletimes

Så kan vi legge til 6 stk. ATR-72 til CCM Airlines.

og CNN melder at Kingfisher (dere vet, den indiske LCC'en med de modellvakre flyvertinnene) skal ha bestilt "flere Airbus widebodies, inkludert A380"!!

http://edition.cnn.com/2005/BUSINESS/06/14/paris.airshow.india.reut/index.html

Men, hverken de forskjellige Paris Air Show newsletterene, eller Airbus selv sier noe om det. Om Kingfisher virkelig kjøper A380 blir det spennende saker. De skal selge mye øl i morselskapet for å betale for de der! På den annen side er India et enorm utappet marked. India har 1 milliard innbyggere, og flere milloner er ute og reiser med tog hver dag. Dessuten bor det noen hundretusen indere i andre deler av verden som skal hjem en gang i blandt. Men, blir det en LCC-A380??

Re: Paris Airshow 2005 Ordre: Update 15/6

Originally posted by Trety
Så kan vi legge til 6 stk. ATR-72 til CCM Airlines.

Ikke hørt om den enda jeg, men kan sjekke opp :).... Updater så fort jeg har noe annet info...

Dagens nyheter er A320 for Tiger Airways og A350-800 for GECAS

Ikke hørt om den enda jeg, men kan sjekke opp :).... Updater så fort jeg har noe annet info...

http://www.atraircraft.com/pressreleases.htm

Tredje øverste pressrelease. Kom opp i dag morges, så den er temmelig fersk. :)

aah :D..... Tusen takk :)

Air Cairo blir ny kunde for A318 !!!!... Lekkert !

Air Caledonie sin er bekreftet, 1x ATR 72 og 2X ATR 42.

Embraer har halt i land en ordre på 20 stk. 190/195 til GECAS, men jeg finner ingen pressemelding på embraer.com.

Kingfisher's A320 minner jo mistenkelig o en flyvende ølboks, vil A380 se ut som et ølfat?;)

Ser forrsten ut til at også JET er ute etter å fly utenlands, evt. forventer en voldsom vekst i det indiske inneriksmarkedet. (Noe man forsåvidt ikke trenger noen spåkule for å se)

Da var ordre for WestJet, Air Caraibes og Air Madagascar addet til :)

Tydelig at den "Wall Street" dodden som kommenterte Qatar's flykjøp, ikke har den fjerneste anelse om hvorfor folk reiser via midtøsten. Mystisk at dette kom fra en Amerikansk kommentator ;)

- Moderne fly med svært høy service standard ombord
- Svært gode hubber i Emiratene, folk blir gjerne noen dager før de reiser vider og benytter seg av gode og rimelige handlemuligheter.
- Veldig enkel måte å komme seg fra Europa til Asia og Australia

Flott å se at Airbus gjør skamme på alle de dystre spådommene.

Kingfisher skal ha fem A380-800! Crazy days!!
http://www.airbus.com/en/presscentre/pressreleases/06_15_05_Kingfisher_English.html

Da var det tydeligvis en gjeng med Kingfisher-babes jeg så på LBG - en gjeng med smekre frøkner i korte røde kjoler. Trodde først det var Sir Richards damer, men det kan ha vært Kingfisher-babes. Ellers krydde det også av Qatar Airways c/a'er både på LBG og CDG

Originally posted by LN-AFG
Tydelig at den "Wall Street" dodden som kommenterte Qatar's flykjøp, ikke har den fjerneste anelse om hvorfor folk reiser via midtøsten. Mystisk at dette kom fra en Amerikansk kommentator ;)

Det er ikke alle amerikanere som har nok vidsyn til å se at det finnes en verden på utsiden av USA. Det hender jo faktisk at Europeere og Asiater reiser litt også...:spin:

Men hva i alle dager skal WestJet med nye smågriser? Her burde SAS har kjent sin besøkelsestid og kvittet seg med etpar av sine :)

Re: Paris Airshow 2005 Ordre: Update 16/6

Stor ordre til Boeing på morgenkvisten :)

35 ordre og 65 option av 737-800 for Alaska Airlines.

http://events.airbus.com/A380/EVENTS/lebourget2005/articleDetail.aspx?ArtId=453

IndiGo vil bestille 100 maskiner i A320-familien! Denne er vel ikke formelt signert for ennå, men det er vel bare en formalitet slik jeg forstår det på pressemeldingen.

Yes :).... Ført den opp nå !.... Selvom det er noe usikkert her og der ang den !

Snakkes

100 A320 til India er ingen dårlig ordre... Ordretørken hos Airbus var vel sterkt overdrevet...:up:

Back