Pandion kort

Det var vel en helt OK artikkel? Det er jo ikke verre enn at Pandion er nevnt paa alle kolapp-systemene der man kan sette inn kortet for prioritized plass i koen.

..og er vel også nevnt i boken Wonderboy om jeg husker rett.

Jeg mener ordningen med at EBG for statsråder ble innført var for å unngå at de satt igjen når de var på tjenestereiser og flyet var fullt. Noen har en viktigere jobb en andre.

Ingen politikere eller statsråder får EBG uten å kvalifisere til seg til dette gjennom nok kvalifiserte flygninger.

..og er vel også nevnt i boken Wonderboy om jeg husker rett.

I boken heter kortet 'Pandeon', men beskrivelsene av fordeler etc. virker å stemme sånn nogenlunde med det man hører eksisterer i virkeligheten.

Det er vel intet vedtak som sier at man ikke akn bli EBG uten å kvalifisere? Hva så da med at du automatisk blir EBG ved kjøp av TPC unlimited?

Eh, nei... Etter at de vedtok forbudet mot bonuspoeng innenlands, og samtidig vedtok at ingen kan få EBG uten å kvalifisere til dette ble det litt vanskelig gitt.

Statsråder får EBG automatisk, punktum
[Disclamer: Om det ikke har kommet endringer det siste året som jeg ikke vet om]

E!

Vet også at enkelte innkjøpsansvarlige for reiser i store selskaper som kjøper mange reiser fra SAS har fått Pandion uten å fly spesielt mye.

Hørte om en av dem som sa han hadde et "tulle-pandion".

Så det er nok forskjell på far og katten her også!

BF:cool2

Vet også at enkelte innkjøpsansvarlige for reiser i store selskaper som kjøper mange reiser fra SAS har fått Pandion uten å fly spesielt mye.

Hørte om en av dem som sa han hadde et "tulle-pandion".

Så det er nok forskjell på far og katten her også!

BF:cool2

Ikke så rart det, hvis det er slik at SAS selv velger ut hvem som skal få kortene, og at de ikke nødvendig vis gis til de som reiser mest.
En fin måte å smøre på, uten å smøre - for kortet har jo ingen krone-verdi.

Litt off topic: For mange mange år siden, lenge før bonus kortenes start, var vi på båttur. Ved Svenner fyr var det en som hadde problem med motoren og strømmen i sin båt. Pappa var veldig flink med sånt, og sto med rompa i været en hel dag og fikset ting for denne ukjente mannen. Vi ble liggende side ved side med denne båten i et par dager, og ble "venner" med de ombord.
Et par uker etter hjemkomst, kommer et SAS RVC kort i posten til pappa, som takk for hjelpen. (pappa reiste en del på denne tiden, og dette ble naturlig vis godt mottatt av han).

Hva kan RVC kortet sammenlignes med i dag? "gullkort"?

_tittel_jpg_904777g.jpg

He he!! Kommentarene var jo bare utrolige å lese, snakk om
underholdning (dog, på et ganske "lavt" nivå). Her er noen
av "gullkommentarene", legg merke til den første kommentaren
nedenfor. Her er en "stakkar" som tydeligvis ikke har fått med
seg, at innenlandsreiser ikke gir bonuspoeng.. huff a meg,
ikke bare barre dette her nei:

I ett helt åt pendlet jeg mellom Bergen og OSlo og var lojal mot sas. I bagasjen hadde jeg også bonuskortet mitt. da pendlingen stoppet etter et år, hadde jeg i følge utrekninger hos sas 18000 poeng. Men de hjalp lite når sas ikke hadde registrert et eneste poeng på meg. Det til tross for at jeg fremla Visa-kvitteringer på mine reiser. Jeg kommer ikke til å fly sas igjen om det var det enest selskapet i verden.

Det står at "at andre nødvendigvis blir kastet av, eller blir henvist til en plass bak gardinen" dersom det dukker opp en Pandion-kunde til et fullt fly. Kjekt å vite, da får jeg velge andre flyselskap enn SAS.

bare og printe ut bildet her og ta med seg i skranken neste gang du reiser

Det har jo aldri svart seg å reise med sas om det er mulg å reise med andre. Å reise mest mulig med SAS vil jo si at man er dum og ikke tenker på andre selskap er ebdre og billigere. Og dermed beviset på dumhet

_tittel_jpg_904777g.jpg

He he!! Kommentarene var jo bare utrolige å lese, snakk om
underholdning (dog, på et ganske "lavt" nivå). Her er noen
av "gullkommentarene", legg merke til den første kommentaren
nedenfor. Her er en "stakkar" som tydeligvis ikke har fått med
seg, at innenlandsreiser ikke gir bonuspoeng.. huff a meg,
ikke bare barre dette her nei:

Hehe, mye bra der, likte den om at beviset på at man er dum er at man flyr med SAS. Det hender SAS er billigst også.

Merkelig at slike kort (les statussymboler) skaper en slik enorm interesse.
Tror nok forklaringen rett og slett er misunnelse. Pandion er jo noe som man ikke får selv om man er en meget god kunde. Dermed er det nok noen som føler seg mindreverdige. Noen har jo den holdningen at ingen skal ha noe som er flottere og bedre enn det jeg har, og i og med at dette ikke er noe man bare kan kjøpe, skaper det frustrasjon og sinne hos noen.
Ganske så primitivt.

Det er jo ikke unormalt å gi svært gode kunder "det lille ekstra". Kundebehandling hos SAS kan være så ymse uansett hvilken farve man har på kortet, men at de beste kunder får god behandling er jo ikke så underlig.

Hehe, mye bra der, likte den om at beviset på at man er dum er at man flyr med SAS. Det hender SAS er billigst også.

For mange som reiser nok til EBG/EBP så er ikke nødvendigvis pris alt. Dette vidtrekkende begrepet "service" pleier å være mer enn prisen.

-A

For mange som reiser nok til EBG/EBP så er ikke nødvendigvis pris alt. Dette vidtrekkende begrepet "service" pleier å være mer enn prisen.

-A

Enig i det, jeg tenkte bare på kommentaren i Aftenposten.

Back