PA fløy til BGO noen sesonger med 707, men jeg kan ikke bekrefte datoene for deg HansJ. Tabellen kan tyde på at de opererte til BGO i 1973...
Jeg tror de anløp BGO et par ganger i uka i 1972, men 1973 kan jeg ikke bekrefte.
På FBU kuttet de all 707-trafikk under oljekrisa tidlig i 1973, og de kom aldri tilbake med den... da hadde den vært fast siden 1967.
Jeg skal sjekke notater jeg gjorde i 1972, men har de ikke for hånden akkurat nå
De fløy aldri med 737 eller 727 som tilbringer-ruter til BGO.
(og bare som oppklaring om dette med 727/737 til FBU: i 1977-78 fløy de LHR-FBU med 727-100. I 1986 kom de tilbake med 737-200 et halvår, deretter 727-200 til de begynte med A310 nostop i 1991... )
Men fløy PanAm til Tegel og ikke Tempelhof?
99% sikker paa Tegel.
De begynte å fly OSL-CPH-TXL med 727 for å utnytte maskinen som sto parkert på gamle med APU'en på 18 timer i døgnet, men det var ingen stor suksess .. Etterhvert gikk de over til ATR, og den gikk vel nonstop på slutten ..
Logget PanAm 727-100 på FBU 11/7-1976. Den returnerte til FBU etter at den fikk hydraulikkproblemer over Kristiansand. Jeg snakket med FE-en etter at de landet. Grunnen til at jeg husker dette er at samme dag var 5X-UAL fra Uganda Airlines der og de fikk en bombetrussel som jeg ble 'intervjuet' om ute i Sandvika...
Men fløy PanAm til Tegel og ikke Tempelhof?
Deutsche BA fløy med Saab 340 og 2000 om jeg husker rett. Jeg skal sjekke bildene når jeg kommer hjem.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.