• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Palermotorsdag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God torsdag fra Palermo. Herlig å være tilbake på denne øya og i denne byen. Nå frokost på en takterrasse før vi har leid bil og skal på oppdagelsestur i fjellene - dårlig på åser og knauser her - men fjell kan de. Dagen skal brukes og nytes.

God morgen fra Kjøben-kjerra på rad 3 og 4. Helt stappfullt fly og glad stemning. Nybulket Rover ble satt til lagring på P10 ett minutt før skjema. Ble litt antiklimaks da det ikke var salami på kantina, men den nydelig dragen beroliget bra.

God morgen fra Asker. Klar og linet opp, men må vente til barnehagen åpner. Men fikk sendt ut minstemann til litt meningsløs graving i snø. Siden kona har dratt i forveien har jeg fått ansvaret for å pakke for barna. Det pleier være veldig effektivt, men lite nøyaktig….

Ha en fin dag

Morn fra morgenkontoret.

Startet litt tidlig med håp om en booking hos SAS. Men SAS IT står i veien.
Om noen snakker med van der Werff så kan dere hilse han å si at jeg gjerne tar en 14 dager på kontoret der som operativ hårføner å får skikk på skiten.

Attachments

• Capture.PNG
    Capture.PNG
    23.9 KB · Views: 249
God morgen fra Havet Nord for HFT.

Her er det utsettelser og utsettelser på Heli programmet. Har noen dager backlog nå.
Været tilsier at dagens program ikke vil gå som planlagt.
Så gjenstår det å se hvordan dagen blir. Jeg er nå her, klar for innsats.

FQTV

God morgen fra kontoret. Trenning unnagjort, og nå blir det noen timer kontorering før påskepakkingen skal ferdigstilles. SK til ARN i kveld, overnatting der og så TK til IST og videre til JNB i morgen ettermiddag. SA tar oss frem til CPT på lørdag. Gode seter hele veien, heldigvis.

Last edited:
Tidlig morgen (til meg å være - oppe før kl. 06) etter grei hjemkomst fra Thailand i går.
Business hos SAS overbeviser ikke helt, men for all del - man kommer jo fram. Langt bedre crew hjemover, var også den norske kapteinens siste flight før pensjon etter 39 år i SAS. Vannkanoner etter landing i CPH.
Den litt harde nedbremsingen på rullebanen førte til at passet mitt raste ned på gulvet og inn under stolen foran. Jeg ventet selvfølgelig til alle i kabinen hadde gått ut, men det var såpass utilgjengelig selv med flere crewmedlemmer på gulvet for å prøve og fiske det fram. Måtte tilkalle en mekaniker for å få hjelp, men det var bare smil og godt humør og alle ville hjelpe.

Alt på rute, så det passet greit med OSL-ekspressen til Haugerud og kort gangavstand hjem
Full treseter hjem fra CPH er imidlertid en nedtur

Noen på vestkysten vil ha både ost og dessert - ikke bare en av delene. Det får man hos SAS, men av en eller annen grunn serveres osten sammen med forretten så det er bare å temperere den på bordet fram til hovedmåltidet er spist og det er tid for dessert - da har man begge deler.

Last edited:
God morgen fra Kongsberg.

Her har dagen startet med litt rutinemessige blodprøver på sykehuset. Nå er det litt frokost før bilen må en tur til doktoren. Jeg fikk en steinsprutskade på tirsdag som de skal prøve å få fikset. Mens de jobber med bilen skal jeg få tatt meg en treningsrunde. I kveld blir det en tur i bridgeklubben.

God morgen fra morgensol siden i Lommedalen. Nå nytes frokosten, ferskt og fremdeles antydning til varmt brød fra brødbake maskinen, med gravlaks, er ikke å klage over. Øyeblikkelig skal jeg avgårde for å hente de nye sommerdekkene til min Nissan Leaf. Utover dagen skal jeg gå over bremsene på Leaf'en, er det rust på bremseskivene så skal de pusses og slidene til calipperne skal smøres, så den, for håpentlig, går rett gjennom Periodisk kjøretøy kontroll(PKK) på fredag.
Det var en stor dag for alle Stabæk fans i går, endelig klarte politikerene i Bærum å få vedtatt ny Nadderud Stadion, med 8001 seter. De har brukt så lang tid at prisen har gått opp fra 500mill til 700mill, for selve stadion. Den skal ligge inntill og praralelt med Gamle Ringeriksvei, der gamle Nadderud Videregående skole lå. Det gjør at dagens stadion kan brukes, samtidig som ny stadion bygges. (Hm, kanskje vi skal ta oss en tur ned ved lunsj tider, det serveres sikkert kake) For vår lille husstand, som er sterkt involvert i Stabæk er dette fantastiske nyheter og vi ser frem til at arbeidshverdagen på kampdag blir vesentlig lettere.

God morgen fra Jåttå,

Her over i sørvest var det pinadø is på bilen på morgenkvisten og de-icing måtte foretas. Vinteren er tydeligvis ikke helt over enda.
Første morgenoperasjons møte ferdig , kaffe påfyll før neste møte nå. Senere i ettermiddag kvartalsmøte FMS/Jærmuseet.
Ha en fin dag.

Grattis til Stabæk! Så da har gutta veien staket ut. Må jo opp i Tippeligaen igjen snarest!

Rolig morgen i vestsørøst. Vært takras i VPN-tunellen, så nå ventes det på at IT skal stake opp eller grave rundt. Ingen grevlinger er skadet hittil.

God morgen fra landet med et byråkrati for småbedrifter som ville satt gamle Øst Europa i forlegenhet. På alle plan...

Men så kommer man dit og oppdager at når de ikke er opptatt med å utvikle nye formularer og delstatsunike sertifiseringer øver de seg åpenbart på å spille curling, bake rundstykker og å steke bacon.

Hællemåååne det er noe annet å sitte i loungen på Marriott Montreal enn Marriott "Springfield" i de mer sydlige strøka.

Her sitter til og med folkene og virkelig følger med på frokostsendingen av curling. Canada-Estland. Oui oui.

Ha en best dag. Nå skal jeg muligens rigge messe. Har husket alle smådetaljene men ble plutselig usikker på om jeg har ordnet med det vi egentlig skal stille ut. Eller om vi bare har nok kaffe, skrutrekkere og planter fra IKEA. Hmmmm... blir spennende

Ha en best torsdag

Back