Paine Field, Everett, med passasjertrafikk

Someone

Moderator
Medlem
I januar er det klart for oppstart med passasjertrafikk fra Boeing fabrikken på Everett fra januar 2019. Slik jeg jeg forstår er deg den lokale kommunen som har investert i terminalen. Foreløpig en begrensning på 24 daglige rundturer som er blitt fordelt mellom Alaska, United og Southwest.

Southwest med 737, mens de to andre setter inn E175

https://www.flightglobal.com/news/a...te-majority-of-new-paine-field-flight-452339/

Alaska Airlines will operate more than half of the 24 planned commercial flights from Paine Field in Everett, Washington, when service commences early next year.

d91ad8b696685c50139e0ccd63df5128.png

De har vel ikke fått endelig grønt lys, og oppstartsdatoen tror jeg heller ikke er helt klar. Men det er ihverfall lys i enden av tunellen nå. De skulle jo egentlig ha vært igang nå i høst ...

Bor mange av Boeing sine ansatte rundt PAE eller holder de hus i Seattle? Kan det tenkes at mange ansatte vil fly herfra hjem t sine kjente og kjære?

Bor mange av Boeing sine ansatte rundt PAE eller holder de hus i Seattle? Kan det tenkes at mange ansatte vil fly herfra hjem t sine kjente og kjære?
Med den veksten det er i Seattle, spesiellt drevet av Amazon, er det veldig mye nye bolig områder i området rundt Everett og Nordover. Samtidig er SEATAC sprengt - spesiellt med tanke på Terminalene, det er stor utbygging i gang, men selv når dette er ferdig er det absolutt plass til Propeller AirPort (PAE) også. Trafikken er også sterkt berørt, mens det for noen år siden tok 25-30 minutter fra SEATAC til Everett, tar det normalt over time i dag og ikke sjelden 1.30.
Ja det er mange Boeing ansatte som vil bruke Everett, men ser vi på rutene som kommer er det nok mye Business Trafikk det legges opp til.

Southwest har trukket seg fra Paine Field og Alaska har overtatt deres 5 daglige slots, mot betaling slik jeg tolker det

https://www.flightglobal.com/news/a...fers-all-paine-field-flights-to-alask-453684/

Southwest Airlines will no longer begin planned service from Paine Field in Washington state, after transferring its five daily flights at the airport to Alaska Airlines.

"The decision is based on business considerations and terms of the agreement are confidential," says Dallas-based Southwest.

Ser kjempefint ut!
Hadde vært artig å få et tilbud med omvisning på fabrikken inkludert. Kom til flyplassen 4 timer før avgang, hiv fra deg koffert, ta shuttlebuss eller noe gjennom fabrikken og kom tilbake til flyplassen tidsnok for å rekke flyet.
Jeg ville kjøpt pakken!

Litt overrasket. Alltid godt belegg og høye priser når jeg sjekket. Men mulig lekkasjen fra SEA bli irriterende. Nå har Southwest annonsert Bellingham fra november, så mulig det også spiller inn ..

Phoenix-ruten til Alaska går tydeligvis så godt at de nå har satt inn Boeing 737-900ER på ruten.
Ser ut som flyet går i W-slynge: SEA-PHX-PAE-PHX-SEA.

Back