På Dagsrevyen nå tirsdag kveld

Re: På Dagsrevyen nå tirsdag kveld

Originally posted by catocontrol

...men noe jeg ikke forstår, er hvorfor Norge var så vanvittig trege, og ikke tenkte på dette før broderfolket litt lengre øst enn det andre broderfolket. Nå skal jo blånisseland bygges i troms, men det er nok for sent.

Ja, vi har mye å lære av finnene når det gjelder turisme..... Potensialet ligger jo der....

Originally posted by tosfreight
Tenk hvis noen her oppe i nord kunne vært like flike som finnene på turisme..... jeg kunne sittet på Langnes hele dagen og sett på fly....... :)

Nåvel,innimellom måtte du vel ha dratt på jobb også?....:wink :smile2

Originally posted by LN-BRK
Ellers kan du jo gå tilbake til alle tidligere diskusjoner om flygeledere. Jeg har ikke en eneste gang uttalt meg negativt til dere i forhold til den kritikken dere har fått, men jeg heller støttet dere. Så å si at jeg ikke holder meg saklig _som vanlig_ får stå for din egen regning. Men du har vel god grunn til å mene det....?
Jeg føler for å forsvare LN-BRK en smule. Han har vært en viktig støttespiller i hat-diskusjonene om oss tårn- og/eller kontrollsentralnisser. Slike sjeldne mennesker må vi ta vare på, for vi har ikke mange fans igjen der ute!

(Alt dette kan også ha vært ironi, hvem vet!) :)

Jeg er jomen ikke sikker på om vi har hatt noen fans noensinne, annen enn (forhåpentligvis) våre respektive partnere. ^_^
Jeg reflekterte ikke så mye over hvem det var som denne gangen etter mitt syn kom med usaklige moment i diskusjonen. Jeg tviler ikke på at BRK er en god gutt og gir beklager uforbeholdent.

Derimot, på generelt grunnlag:
Man trenger ikke ta opp dette med lønn hver gang det er snakk om flygeledere vet dere, sjøl om mange tydeligvis er veldig opptatt av dette. Andre i samme bransje tjener mer enn oss, men det er tydeligvis ikke så interessant å snakke om.
Forbausende få flygeledere er motivert av lønna. Men det har vi jo sagt før...

Så det er bare oppspinn det man leser i avisen at majoriteten av flygelederne mener at de tjener så dårlig at de truer med å flytte utenlands hvor lønna er mye høyere?

Det er jo tydeligvis ikke noen som er uenige i at den fjompen som var intervjuet på TV gjorde en dårlig figur?

Så da så!!!!

BF :cool2

Originally posted by Tommy777

Så det er bare oppspinn det man leser i avisen at majoriteten av flygelederne mener at de tjener så dårlig at de truer med å flytte utenlands hvor lønna er mye høyere?

Ja.

Originally posted by Bizflyer

Det er jo tydeligvis ikke noen som er uenige i at den fjompen som var intervjuet på TV gjorde en dårlig figur?

Så da så!!!!

BF :cool2

Vedkommende har da vitterlig vært inne i denne tråden og forklart foranledningen til innslaget. At TV kan ordne til den vinklingen de ønsker har vi sett eksempler på før.

Jeg vet ikke hvem som gjør en dårlig figur jeg. Men det kan nå være det samme. God jul folkens.

K

Godt sagt fra ATCK, regner med at temaet dermed skulle være behørig dekket :)

God jul forresten, snakkes..........

Velkommen til Forumet Berak. Jeg regner med at det var du som ble kryssklippet noe voldsomt der :D .
I alle fall bra å få inn flere fagfolk her som kan bidra med fakta og kunnskap!

Berak,

du har kanskje fått det med deg men det er en rekke personer her på forumet som blir veldig hissig når man begynner å snakke om flygeledere. Jeg håper ikke at du lar det stoppe degi forhold til å delta aktivt her, og jeg deler helt og holdent Farmers utsagn om at det er fint å få inn fagfolk.

God jul!

Tilbake til saken , P.A. Viking requester at dere sender de over Røyken og mot OSL slik dere gjorde i fjor, så om met fjerner skyene så kan der bli noen fine contrails bilder i år oxo.

Originally posted by catocontrol

...men noe jeg ikke forstår, er hvorfor Norge var så vanvittig trege, og ikke tenkte på dette før broderfolket litt lengre øst enn det andre broderfolket. Nå skal jo blånisseland bygges i troms, men det er nok for sent.

Ja all applaus til finnene! De har fått til og får til så utrolig mye med forutsetninger som ofte er mye dårliger enn oss!

Tenk om Røros hadde gjort seg samme målet som Rovaniemi. Å bli der nissen bor. Flystripe rett ved sentrum og en hel by som kan fortrylle den mest nisse fientlige. Ikke en halveis fornøyelsespark men en hel by som uansett hvor du snur deg bringer varme og julestemning. Jeg skal vedde hånda mi på at ingen steder på planeten hadde innvitert til bedre og ekte jule og nisse opplevelse enn Røros om de hadde satset på dette! Jeg tror også med riktig markedsføring og bevsit satsning på dette i løpet av få år kunne vist til en eksplosiv vekst på bekostning av Rovaniemi!

(dessuten ikke mer enn to timer i fly fra UK)

Attachments

• f89400.jpg
    f89400.jpg
    123.5 KB · Views: 12

Jeg var i Rovaniemi for 4-5 år siden en søndag tidlig i desember. Da talte jeg opp 10 britiske chartermaskiner der. Det var en dårlig dag ble det sagt. Da vi kjørte hjemmover den dagen så gløttet jeg innom Kittela flyplass og der var det 3 britiske fly. Disse turistene skulle antagelig til Levi for å stå på ski. I Enontekio var det et fly (A320) denne dagen. Enenotekio er ikke akkurat noe verdenmetropol. Tipper det er scootersafari og slikt de skal oppleve der.

Skal nok få tatt en helgetur til RVN igjen etterhvert når tvillingene blir litt større. Da kan en slik flyspottertur kombineres med tur til Santa Claus village for ungene.

Originally posted by P.A. VIKING

Tilbake til saken , P.A. Viking requester at dere sender de over Røyken og mot OSL slik dere gjorde i fjor, så om met fjerner skyene så kan der bli noen fine contrails bilder i år oxo.

Det er jomen ikke lett for det virker som om veldig mange av disse maskinene har flightplan som går litt nord for Røyken. Stort sett går de mot Gardermoen eller Brandbu men de kommer på et mer nordlig trekk og ikke via skagerak.

Nå er jeg uheldigvis på opplæring (med fri i jula, whooohoooooo) og derfor er jeg uten makt og evne til å rute om flyene. Men neste år, neste år skal PA få dem rett over hustaket. Kanskje. :lol:

Ellers har jeg hørt fra både briter og nordmenn som har tatt turen til Finland at hele nissekonseptet kan være ganske skuffende og veldig kommerst. En kan jo spørre seg hva man hadde ventet... :rolleyes:

Originally posted by MartinL
Tenk om Røros hadde gjort seg samme målet som Rovaniemi. Å bli der nissen bor. Flystripe rett ved sentrum og en hel by som kan fortrylle den mest nisse fientlige. Ikke en halveis fornøyelsespark men en hel by som uansett hvor du snur deg bringer varme og julestemning. Jeg skal vedde hånda mi på at ingen steder på planeten hadde innvitert til bedre og ekte jule og nisse opplevelse enn Røros om de hadde satset på dette! Jeg tror også med riktig markedsføring og bevsit satsning på dette i løpet av få år kunne vist til en eksplosiv vekst på bekostning av Rovaniemi!

(dessuten ikke mer enn to timer i fly fra UK)

Det jobbes med den saken, men som vanlig og i ekte rørosånd blir man ikke enige...

Beklager jeg sporet av! Blir alene i julen og er veldig fly og reise syk fortiden. Northport og Norwegian har lovet bort 20 flybiletter til de som har jobet ekstra i førhjulsdagene på Northport. Håper jeg blir en av de heldige som vil bli trukket ut. Så mye trafikk over Oslo i stor høyde forleden dag. Det var alt fra små cessna jet til 2 motors Airbus og Boeing fly og en 4 motors på vei til et annet kontinent.

"Ingenting er vel like bra for julestemningen en sutrete tårnisser på scanair-forumet........ men man skal vel ikke "mobbe" de stakkars tårnfolkene... man risikerer vel at dem tar kollektivt selvmord hvis man er stygg med dem! "

Enig med deg K! Kutt ut slikt piss a Jack.....OM du klarer....litt anstendighet må vel DU og klare?

:angry:

Back