Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Originally posted by LN-SUV
PIA har idag meldt in B777 på Onsdag kveld.
*kremt* 404 til man bytter ut jpg med html
Originally posted by LN-KOG
Ja, det var dette med upload av bilder da...![]()
Originally posted by B737
Norske luftfartsmyndigheter vil svarteliste PIA sine A310 og B747 i Norge pga alder på flyene. De venter et svar fra EU de nærmeste dagene. PIA svarer at de da vil sette inn B777.
Og mener i samme slengen at SAS flyr med like gamle fly!
Frode!
Originally posted by THS
Er vedlikeholdet av 777 bedre enn A310 og 747 da?
Originally posted by LN-KGL
Siden KOG ikke har funnet ut at musen har høyreknapp - her er bildene på direkten![]()
Pakistan International Airlines
(18) Pakistan International Airlines has submitted to the
Commission a corrective action plan intended to
address the systemic safety deficiencies which have
been identified by various Member States through ramp
inspections performed under the SAFA programme.
Furthermore, the competent authorities of Pakistan have
endorsed the carrier's action plan, and have established
an annual oversight plan of surveillance activities of the
carrier.
(19) A team of European experts conducted a fact-finding
mission to Pakistan from 12 to 16 February 2007 to
evaluate the implementation of the submitted action
plan. Its report shows that some of the actions needed
to redress the situation of the company in relation to
compliance with relevant safety standards still have to be
completed, particularly for its aircraft of type Boeing
B-747 and Airbus A-310. The situation is at present
satisfactory with regards to the B-777s fleet which is
not affected by the systemic deficiencies referred to
under recital 18 above, as well as the fact of continued
airworthiness being ensured through adequate
arrangements.
(20) Consequently, on the basis of the common criteria, it is
assessed that Pakistan International Airlines does not
meet the relevant safety standards, except for flights
operated with the Boeing B-777s fleet, and should be
included in Annex B with respect to any other
operations (1). In addition, Member States intend to
ensure further verification of effective compliance with
relevant safety standards through systematic ramp
inspections on this carrier.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.