• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OY-RCG - status

Re: OY-RCG - Status

I dag reiste OY-RCW (BAe 146-200) til RKV for levering til Aerovias DAP i Mai.
 
Re: OY-RCG - Status

Så kan man på fae.fo se, at der den 22. marts kl 15:45 vil ankomme to fly fra Finkenwerder, dog sat op med to flynumre, RC100 og RC5079 - noget siger mig det nok er det samme fly med to numre.
 
Re: OY-RCG - Status

Kan vel kanskje også være at en av Avroene frakter digniteter ned til Finkenwerder for og ta i mot flyet - og tilfeldigvis står RC7230 som avgang til Hamburg dagen før.

Tror nok kanskje det blir tendenser til formasjonsflygning under ankomst til FAE hvis været tillater det og oddsene er vel rimelig stor for at det er OY-RCC som tar turen ned for å ta mot storesøster.
 
Re: OY-RCG - Status

Da er deliveryflighten RC5079 rett utenfor SVG og er på vei til FAE fra XFW.
 
Re: OY-RCG - Status

Flott maskin! Ser at den er utstyrt for RPN-prosedyrer, som vistnok kreves på Vagar for såpass store maskiner. Dette betyr vel at andre flyselskap må få tilsvarende utrustning dersom de skal fly til/fra Færøyene?

www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=54783

Quovadis har fået til opgave at udvikle særlige procedurer for Required Navigation Performance (RNP) med en nøjagtighed bedre end 0,3 nautiske miles. Det første af sin art i Europa og som skal medvirke til at forbedre driftsoperationerne hos Atlantic Airways, idet Vágar Lufthavn er placeret i et terræn med lokale meterologiske forhold.
 
Last edited:
Back
Top