Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Originally posted by Ace
Hei
Jeg skal fly med SAS Braathens fra London til Oslo. Jeg regner med a ha ca 10kg overvekt (ca 32kg totalt). Noen som vet hva det vil koste? Hvor mye tar SAS for hver kilo?
Ryanair tar 7 Euro pr kilo overvekt. Men så spørs det om ikke flybilletten blir billigere så det er jo et regnestykket. Tror nok SAS har skjerpet inn dette med overvekt så ikke beregn at dette går greit. Ha heller på deg masse klær så vekta på bagasjen går ned, og sats på kaldt vær..heheOriginally posted by EB
Tror nok dette går greit... Men hvis ikke blir det spennende å høre hva som skjedde og hva du eventuelt måtte betale. Tilsvarende overvekt på Ryanair hadde vel blitt 90 Euro...
Så du kutter ut flysleskaper ettersom du må betale overvekt? Jeg regner med at du da helller ikke flyr mer med Klm om du må betale overvekt med dem. Eller Air france om du må betale overvekt der. Eller.....Originally posted by SAJblue
Den eneste gangen jeg har måttet betale overvekt var med SAS fra København til Oslo i slutten av Februar. Vi kom inn med Thai, men grunnet en feil i Thais reservasjonssystem måtte vi sjekke inn på nytt. Vi var to som sjekket inn ilag, og hadde tilsammen 8 kg for mye. Måtte betale 150 DKK for herligheten. Neste gang gidder vi ikke bruke SAS. Husker gode gamle Braathens. Hadde 29kg for mye en gang, utn å måtte betale! Også DY er "romsligere" en nye SAS. Ikke noen problemer der hvis en skulle ha usle 4kg for mye.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.