Overvekt på Norwegian?

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Overvekt på Norwegian?

Noen som vet hvordan jeg forholder meg til overvekt på Norwegian? Jeg vet allerede nå at jeg kommer til å ha ca. 55 kilo med meg til Bergen i morgen tidlig. Kan jeg kjøpe dette billigere i dag - eller er det samme pris om jeg betaler i skranke i morgen?

Re: Overvekt på Norwegian?

Jeg vet ikke hvordan du har pakket dette, men jeg fraråder deg til å ha alt i ett kolli. Maks grense er vel 32 kilo pr. kolli, og alt over dette kan de faktisk nekte deg å sende, med tanke på at personen på andre siden fortsatt skal ha fungerende rygg på slutten av dagen. Betal heller for 3 kolli uten overvekt :)

Du kan ha med deg 2x20 kg., alt annet må du betale overvekt for - evt. lure med deg inn i flyet. Det er maks 32 kg. per kolli, men Norwegian regner overvekt per bagasjeenhet, så har du 32 kg. i en må du betale for 12 kg. overvekt. Har du ikke kjøpt 2x20 kg. kolli da du bestilte billetten, må du betale 100 kr. per kolli på flyplassen. Dette er reglene - så er spørsmålet hvor fleksible handlingselskapet er... Det er ingen mulighet for å kjøpe "overvekt" billigere på forhånd sånn som på en del andre selskaper.

Last edited:

Det smarteste for din del å betale for 2X20 kg (40kg), pakke i to separate kolli som ikke overstiger 20 kg hver, ta resten som håndbagasje. Overvekt innkreves i skrankene med betalingsteminal, 65kr pr kg.

Hva om et kolli er 40kg?

Da tror jeg du må sende det som gods eller noe slikt. Vet i alle fall at på en del flyplasser så er alt over 32kg helt uaktuellt, samme hvor god kunde og hvilken farge du har på bonuskortet. Rett go slett fordi, som folk sier, det skal håndteres av bagasjesystemet, inkludert mennesker i tiden fra du sjekker inn til du får det tilbake.

Vet at min tante og onkel ble nektet å sjekke inn 35kg kolli på OSL med BA til texas. Selv om de hadde biz biletter, gullkort, og at total bagasjevekt var innenfor det de kunne ha. De måtte pakke om, og fordele vekt mens de stod i avgangshallen, og en BA annsatt stod ved siden av og beklaget og bekalget, og forklarte det var av hennsyn til menneskene som skulle håndtere bag siden.

Det er vel ikke mange selskap igjen her omkring som ikke har 32K som absolutt maksgrense. Alternativet kan jo være å ringe Trust Forwarding kanskje?

Hei!

Jeg jobber på innsjekk for norwegian og vet hvordan det fungerer. Hos oss må du betale for kolli, for innland er det 40,- på internett eller 80,- hvis du ikke har bestilt på forhånd og må betale på flyplassen. Overvekt takster er 65,- per kilo innenlands. Det er MAKS 20 kg PER kolli, men de fleste som jobber har vel en grense på et kilo eller to over, men du må ikke pakke mer en 32 kilo per kolli, som tidligere nevnt, da kan den bli avvist! Det gjelder også en regel som sier at det egentlig bare er lov til å sende to kolli per pax, men det kan gå ann å sende flere, gitt at det ikke er så veldig mange folk, men dette burde du ikke satse på. Ellers har du jo håndabagasjen

Håper dette var et greit svar =)

Hjelp og trøste... Flybilletten er avbestilt og plass på nattoget til Bergen er booket. Så nå er jeg kostandsfokusert (ja soveplass er billigere enn fly - og mye billigere enn fly med overvekt) og miljøbevist...

Hjelp og trøste... Flybilletten er avbestilt og plass på nattoget til Bergen er booket. Så nå er jeg kostandsfokusert (ja soveplass er billigere enn fly - og mye billigere enn fly med overvekt) og miljøbevist...
Og med mer snø i vente og ca 32% punktlighet på OSL nå så kanskje det er like greit å lulle i søvn med en flaske rødvin på toget ^_^

Og med mer snø i vente og ca 32% punktlighet på OSL nå så kanskje det er like greit å lulle i søvn med en flaske rødvin på toget ^_^

32% er vel ca det som er punktligheten på NSB også.....på en god dag:rolleyes:

Tja - NSB får meg nok frem før 10:00 som jo var det tidspunktet jeg opprinnelig skulle komme frem. Bøker, blader er innkjøpt - rødvin serverer NSB ombord - allerede en time før toget går!

Nå er en bedre og lengre middag ute på byen unnagjort - så nå pakkes det og taxi`n kommer snart. Tut tut og tøff tøff til Bergen.

Jeg har tenkt å begynne å ta litt tog til Trondheim. Etthundreognittini pluss 75 for komfort er ikke mye dyrere enn flybussen ut til OSL, pluss buss på den andre siden. Har man god tid og er flexi, slik jeg er, så funker nok tog bra. Synd at Signatur Pluss er borte!

NSB komfort er et ganske ok tilbud da, selv om Signatur Pluss hadde mye mer service inkludert. Og snart får de jo trådløst internett ombord også, ikke noe problem å jobbe på toget da :-)

Det har skjedd en del med NSB, og ikke minst Norge, siden Mykle skrev at "Aldri reiste en nordmann med nattoget for fornøyelsens skyld"...

Nå er en bedre og lengre middag ute på byen unnagjort - så nå pakkes det og taxi`n kommer snart. Tut tut og tøff tøff til Bergen.

Da får vi vel en utdypende tripreport med omtale av vinutvalget m.m. regner jeg med - god tur!

Back