• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Oversikt over gebyrer for reisebyråer?

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Oversikt over gebyrer for reisebyråer?

Er det noen som vet om det finne en oversikt over gebyrer for bestilling for forskjelge reisebyråer? Det er jo endel selskaper som sørger for at de ligger på topp i alle metasøk, men når man skal betale kommer det gjerne et par hundre kroner i gebyrer. Selskapene oppgir ikke hvor mye det er, det får man først vite når man kommer til helt siste punkt i betalingsprosessen. :old

Re: Oversikt over gebyrer for reisebyråer?

Berg-Hansen tar 250,- pr billett når jeg bestiller via vår firmaavtale. Synes det er litt drøyt når jeg ofte ber de booke spesifikke flighter, og da har gjort mye av jobben for dem... Men siden ikke jeg betaler, så...

Tror Berg-Hansen tar 75,- dersom du bestiller i WebGate. Det er egentlig en fin portal å bestille i, spesielt hvis du vil søke opp separate strekninger på sammenhengende billett samt dersom du ønsker å mixe klasser.

Det er jo endel selskaper som sørger for at de ligger på topp i alle metasøk, men når man skal betale kommer det gjerne et par hundre kroner i gebyrer. Selskapene oppgir ikke hvor mye det er, det får man først vite når man kommer til helt siste punkt i betalingsprosessen. :old

Ikke ulikt en del flyselskaper... ;)

Ikke ulikt en del flyselskaper... ;)
Joda, men når ett enkelt flyselskap ikke klarer ta meg dit jeg skal så får jeg opp levere priser om jeg for eksempel søker på metasøk som Monondo. Problemet er at jeg da ikke vet hvilke av de forslagene som kommer opp som faktisk er billigst fordi gotogate, SuperSaver, TravelPartner etc. har gebyrer de ikke selv informerer om "før det er for sent".

Finnes det virkelig ingen webside hvor denne infoen er samlet?

Kayak har avanserte verktøy for å identifisere gebyrer på sidene sine for de store EU-landene (Storbritannia, Tyskland, Frankrike, Spania...). Stadig litt på betastadiet virker det som, men gir sannsynligvis en grei oversikt. Testet nå nettopp med Easyjet på LON-PAR og får da mulighet til å velge ønsket betalingskort og antall innsjekkede kolli for prisoversikten. Kayak oppgir £20 i bagasjegebyr mot £22 når man følger linken til Easyjet. Og velger man NOK som valuta blir bagasjegebyret oppgitt til kr 20 :stir Billettpris og kortgebyr ser ut til å bli konvertert noenlunde korrekt til NOK dog.

Back