Overnatting på selve Kastrup lufthavn - anyone ?

Re: Overnatting på selve Kastrup lufthavn - anyone ?

Cab Inn ligger ved "Ørestad" , der er en kombineret metro og tog station. Fra lufthavnen er det nemmeste at tage et af togene mod Hovedbanegården. Turen fra lufthavnen til Ørestad tager mindre end 5 minutter.
Køb evt et 24-timers City Pass til 90kr ved DSB´s butik i lufthavnen (terminal 3) , så er transporten til og fra Kbh´s centrum også dækket ind. Fra Ørestad er der forbindelse til Kgs Nytorv med metroen eller til området omkring Tivoli/Rådhuspladsen med toget - tager en 10-15 minutter alt efter hvad du vælger.

http://www.dsb.dk/Om-billetter-og-kort/Indland/Kort/Turister/City-Pass/

http://www.m.dk/

Last edited:

Når du skal fra lufthavnen til hotellet skal du ikke tage Metro, men Øresundstoget mod København H. Du skal stå af efter 2 stop på Ørestad station. Her fra er der ca. 5-10 min. gang til hotellet, der ligger på modsatte side af indkøbscentret Fields.

Når du skal fra hotellet til centrum, så skal du tage Metro fra Ørestad station til Kongens Nytorv (ved siden af Nyhavn og for enden af Strøget) eller Nørreport.

Køb evt. et 2-zoners klippekort med 10 klip i København Lufthavn. Det kan du bruge til både tog og metro. Skal du bruge mere end 2 zoner klipper du bare flere gange. Prisen pr. zone er ca. halv pris med klippekort ift. enkeltbilletter. Der er såvidt jeg ved ingen udløbsdato på klippekort, så er der noget til over kan du bruge det en anden gang.

Mht. hvad der sker i København i aften, så tjek evt. www.aok.dk hvor der er en kalender over arrangementer...

EDIT: Kan se pingo var lidt hurtigere. Og han har naturligvis ret i at et 24-timers kort er bedste løsning....

Da er jeg på Cabinn. fem minutter å gå fra Metro/Tog. Fem minutter med toget fre CPH. 15 min fra perrong på Kongens Nytrov eller hva det heter til hotell med Metro. Rommet er veldig lite, men nytt. Ikke NRK eller TV2 (Hvordan skal jeg nå få sett Dag???), men STV 1 og 2. Ved Chekk inn stod det lapp om at en ble oppgradert til Captain Class om en kjøpte frokost til kr 60 ved innsjekk. MAO bør en ikke velge frokost når en bestiller på web. Stod over da jeg var nysgjerrig på hvor lite rommet faktisk var.

Back