Overnatting nært BKK

Speedbird

ScanFlyer Gold
Overnatting nært BKK

Jeg skal innom BKK nå i uken, og kommer på kvelden og skal tidlig videre med ett fly,
og lurer på om noen her har ett tips til billig overnatting hvor det er lett å komme seg til flyplassen før klokken 07:00 i morgenen?

Har søkt på hotels.com etter hotell nært flyplassen, men ingen har ledig rom den natten jeg trenger.

Re: Overnatting nært BKK

Hva var datoen igjen?

Om du ikke får treff på hotels.com: Har du og forsøkt de samme hotellenes egne nettsider?

Mulig jeg må bytte dato faktisk ... jeg ble sviktet med bytte av flytype på ene leggen som gjør at jeg må utsette reisen en dato.
Da trenger jeg hotell i BKK fra 12/03 til 13/03 nært flyplassen.

Mulig jeg må bytte dato faktisk ... jeg ble sviktet med bytte av flytype på ene leggen som gjør at jeg må utsette reisen en dato.
Da trenger jeg hotell i BKK fra 12/03 til 13/03 nært flyplassen.

Flyplasshotellet vil koste deg 2000THB når du viser SAS ID-kortet ditt.
Kun 5 minutter unna terminalen med gratis Shuttle.
De har egen "desk" ved utgang 3 i første etasje.
Bodde der selv forrige helg, og det er etter min mening det greieste alternativet om du skal ut tidlig på morgenen.
Skal du andre steder baller det fort på seg med taxi-kostnader og annet styr

Nydelig!
Fikk ett tips på PM fra min navnebror om dette hotellet også, men det ville komme på 3600BHT hvis jeg skulle bestille.
Er det nok ledige rom at jeg bare kan dukke opp torsdag kveld, eller bør jeg bestille for sikkerhetsskyld?
Evt. blir jeg kastet ut hvis jeg vil finne en benk på terminalen?

Snakker navnebroren og bonden om samme hotell? Det bonden nevner har visst en shuttle, mens det navnebroren fant, lå i gangavstand gjennom en tunell. Var forøvrig dette

Da gjør dere kanskje ikke det !
Mulig å få ID-pris på det du fant også?

BTW: Er 1:29 nok transfertid på LAX når du kun har håndbagasje?

BTW: Er 1:29 nok transfertid på LAX når du kun har håndbagasje?

Jeg synes 1:29 høres litt trangt ut, med tanke på at du skal gjennom immigration. Om du kommer med et stort fly, og sitter et stykke bak, så høres det kanskje litt trangt ut.. Hvordan LAX i seg selv er, aner jeg ikke..

Jeg synes 1:29 høres litt trangt ut, med tanke på at du skal gjennom immigration. Om du kommer med et stort fly, og sitter et stykke bak, så høres det kanskje litt trangt ut.. Hvordan LAX i seg selv er, aner jeg ikke..

Her er det vel en del av oss som ikke har detaljene: er det terminalbytte? Er det til/fra internasjonalt eller domestic?

Du må jo leve litt på kanten også, Speedy!

Her er det vel en del av oss som ikke har detaljene: er det terminalbytte? Er det til/fra internasjonalt eller domestic?

Du må jo leve litt på kanten også, Speedy!

Opps! Selvsagt, nå virket 1:29 enda trangere...

Last edited:

Pluss han skal gjennom pass og toll, og må sikkert igjennom sikkerhetskontroll også (om det blir mer enn 1 vet jeg ikke)

How do I get from one terminal to another at LAX?

Frequent, free shuttle bus service is provided between terminals (approximately every 12 to 15 minutes) to assist travelers in getting from one terminal to another. To use this service, board the Airline Connections "A" Shuttle under the LAX Shuttle & Airline Connections blue sign on the Lower/Arrival Level islands in front of each terminal.

If you decide to walk from one terminal to another, please look at the terminal map first at www.lawa.org/welcome_LAX.aspx?id=246 to get an idea of how far you need to go. For assistance in properly printing out this map, click on Help on How to Print on the map page for instructions.

Når shuttlen går hvert kvarter, kan tom. det å miste den ene med et minutt, bety forskjellen på å rekke et fly eller ikke..

Siden han kommer fra en internasjonal avgang, må han (som sagt) gjennom immigration og toll, og da er han uansett landside, og gjennom en ny security, som han ikke slipper gjennom før han har fått nytt boardingpass for flighten videre i den terminalen han skal fly fra..

Så i løpet av en halvannen time, må Speedy:
- Komme seg av er stoort fly, hvor det er en teoretisk mulighet for at han sitter et stykke bak
- Komme seg gjennom immigration. Vet du f.eks. om det lander mange andre fly samtidig som din flight? Du husker i MCO, hvor det kom en eneste flight bak oss, og hvor lang tid jeg brukte der?
- Komme seg gjennom tollen (Forhåpentligvis piece of cake)
- Komme seg til en annen terminal
- Finne skranken og henvende seg som ID-pax, og gjlre det som må fjøres der ifm. det.
- Komme seg gjennom security, og til gate..

Last edited:

Igjen så kommer det jo helt anpå hvor han kommer inn og hvor han skal ut. Skal man "mot kjøreretningen" så kan det ofte lønne seg å gå.

Snakker navnebroren og bonden om samme hotell? Det bonden nevner har visst en shuttle, mens det navnebroren fant, lå i gangavstand gjennom en tunell. Var forøvrig dette

Ja, det er samme hotellet, hvor det også går godt an å gå. Har inntrykk av at det "alltid" er ledige rom der, så det skal gå greit å bare dukke opp.
I verste fall er det bare å fange en taxi og dra inn til byen for et hotell der, eller å slumre på en benk med alle andre "back-packers" som pleier å ligge og sove i venting på neste fly.

Speedbird, det er alltid husrom i BKK. Bestill ingenting..

Etter alle fabelaktige bilder du leverer så ser jeg fram til ( som Farmer sier ) deg på et gulv med 50 packpackere...:exclaimation

Og det blir foreløpig Årets Bilde på forumet..:lol:

Da går jeg til utgang tre i første etasje og viser ID-kortet mitt på torsdag. =)

Når det gjelder 1:29 til transfer, så kan jeg gi stikkordene:
- Jeg kommer fra vest med en B744.
- Skal videre innenlands med en B757.
- Det er to forskjellige selskap, men i samme allianse.
;)

PS: Satser på å IKKE lage århundrets bilde på forumet.. ;)
Selvom det kan bli spennende når jeg er alene på tur å dele gulvet med 50 fremmede mennesker.. ;)

Det var da synd å bare skulle tilbringe noen få timer i BKK. Du skulle da minst hatt 2 overnattinger så du kunne få hygget deg litt i den flotte byen!

Om ikke det skulle være plass, så er det bare 35 minutter inn til byen, og taxi som kjører på takstameter er ikke dyrt. Som tidligere har jeg nevnt Stable lodge som en topp overnattingsplass/hotell i Bangkok. 1500 bath for en natt der.

God tur!

PS: du er vel bare permittert fra jobben når du skal i Fors'en? Da beholder du vel ID kortet ditt og ID rettighetene selv når du skal kle deg i grønnt (eller var det lyseblått?)

BF:cool2

Bizflyer:
Får dessverre kort tid i Bangkok - skulle hatt mye bedre tid og hygget meg skikkelig!

Er forøvrig ikke permittert fra SAS, har oppsigelse fra 20 Mars og mister alle ID-rettigheter..
..derfor en siste "sprø" tur - og så håper jeg på å kunne komme tilbake i SAS-uniform igjen ved en senere anledning når vi har svarte tall og pilene peker oppover! :)

Jeg synes å huske WF-kontrakten min hadde en kjempedeal om jeg skulle i kongens klær(noe som aldri har vært aktuelt, takk og lov!) hva både lønnsutbetaling og ID-rettigheter angikk, men du var/er kanskje midlertid ansatt..?

Gleder meg til trip-report!

Back