Overbooket fly med 31 ledige plasser

SBT

ScanFlyer Silver
Medlem
Da jeg sjekket inn på automat på OSL med SK til AMS forleden dag, kom det med en gang opp en beskjed om at SAS søkte passasjerer som var villige til å fly senere, fordi flyet var overbooket. Dette syntes jeg det var en merkelig beskjed, da det faktisk var minst 31 ledige plasser på flyet. I Business og eco Xtra satt det tilsammen 3 personer på de 5 radene, og dette var en 737 uten toalett foran, jeg satt på rad 6, og på turen bakover til toalettet telte jeg minst 8 ledige seter. Hvordan henger dette sammen ? Er det ikke ganske dyrt for SAS å flytte en passasjer over på en senere avgang ?

Kan jo være at et eller flere fly inn til OSL med passasjerer som skulle videre til AMS var forsinket. Men høres litt usannsynlig ut når det var så mange og på denne ruten.

Opplevde det motsatte for noen år siden. Kom ut til ARN med en fleksibel billett og så at det var en tidligere avgang. Fikk byttet til denne uten problemer og når jeg kom til gaten etter en tur i loungen så søkte de plutselig frivillige. Endte opp med å reise med det flyet jeg egentlig var booket på og fikk comp. Så rare ting skjer:-)

Back