memphis_belle
ScanFlyer Blue
outsourcing av vedlikehold fører til ulykker
Man kan si hva man vil om outsourcing og alle dens fortreffeligheter men det er vel slik at når alt skal selges til den billigste leverandør så blir det kuttet hjørner og ikke bare lønninger.
her er en link til cnn.com angående bruk av ikke sertifisert personale/verksted til vedlikehold av fly.
http://money.cnn.com/2005/12/20/news/fortune500/airline_maintenance/index.htm
Egentlig ganske skremmende lesing.
I Valujet ulykken i Florida var det vel også en utløsende faktor at teknikerne ikke gjorde jobben i følge prosedyrene ( satte ikke sikkerhetshetter på oksygentankene) samtidig som en annen skrev under på at det var gjort av frykt for å miste jobben.
Her var vel også vedlikeholdet satt ut på anbud?
Man kan si hva man vil om outsourcing og alle dens fortreffeligheter men det er vel slik at når alt skal selges til den billigste leverandør så blir det kuttet hjørner og ikke bare lønninger.
her er en link til cnn.com angående bruk av ikke sertifisert personale/verksted til vedlikehold av fly.
http://money.cnn.com/2005/12/20/news/fortune500/airline_maintenance/index.htm
The report said the use of a non-certified facility has already been cited as a key factor in one fatal crash -- the January 2003 Air Midwest crash in Charlotte, North Carolina.
Egentlig ganske skremmende lesing.
I Valujet ulykken i Florida var det vel også en utløsende faktor at teknikerne ikke gjorde jobben i følge prosedyrene ( satte ikke sikkerhetshetter på oksygentankene) samtidig som en annen skrev under på at det var gjort av frykt for å miste jobben.
Her var vel også vedlikeholdet satt ut på anbud?