Otta

Savipix

ScanFlyer Rusty
Hej!

Är i akut behov av en Otta TMA karta som verkar vara utsåld överallt. Har någon snäll forumist den liggande någonstans? Kan mottas på ENGM på fredag och kan återlämnas via post.

Last edited:
Re: Otta TMA

Ikke at jeg har kart å låne bort, men Otta TMA? Hva og hvor i alle dager er det? :)

Hva med et M517 kart, som du får hos Nakshop?
M517 Otta 6

M517 - Otta kan jeg skaffe mer enn et nytt eksemplar av til samme pris som NAK-shop, kr 125 :)

Logistikken? Jeg er ikke på ENGM på fredag så da må du evt. få noen andre til å legge ut for deg og ta med kartet oppover. Kan overlevers Oslo sentrum/Vika (dagtid), evt Bærum/Sandvika etter jobb

Burde kanskje begynne auksjon her :D

Jeg (les: flyklubben) har i underkant av 10 eksemplarer for salg - send evt. PM/email for å avtale. (Kan evt hentes i Oslo sentrum/Vika på dagtid etter avtale)

Last edited:
Nå begynner det å stå dårlig til på kartfronten i Norge. M517 Kr.sand og Otta utsolgt. Det samme for IACO-kart Sør- og Nord-Norge (2000-utgaven som er den nyeste)

Vi er utsolgt for ICAO kart Norge Sør. Pr. i dag vet vi ikke når vi igjen kan få dette kartet på lager. Det skulle i følge Luftfartstilsynet komme et nye ICAO kart i løpet av 2006. Så har ikke skjedd.

Iflg. siste Flynytt har det blitt tatt opp med LT at det ikke finnes nyere utgave enn 2000, de henviser til Avinor som ikke har svart.......

Og midt i et slikt sammensurium har den enkelte pilot krav på seg til alltid å ha oppdaterte kart over det området han/hun skal operere i....:rolleyes:
(Eller gjelder ikke lærdom fra "den gamle skolen" i dag...?).

Distribuert ansvarsfraskrivelse satt i system! Og piloten får skylda hvis noe går galt. Enkel og grei løsning fra myndighetene. :cool2

Back