• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OT: Slik skal hjemme-PC-er se ut i 2004

LN-KOG

Osapanga chipongwe
Medlem
HomeComputer.jpg

Replying to Topic 'OT: Slik skal hjemme-PC-er se ut i 2004'

Hahahahaaaa - for noen teite ratt! :D

Nja, dette er jo bare tull og bildet er manipulert :) Bildet viser et kontrollrom i et atomubåt fra 60-tallet.

Ta en titt her, så finner man også originalbildet ser det ut til: http://home.att.net/~jeff1_satobserve/photo17.htm

CL

Originally posted by LN-BRK

Nja, dette er jo bare tull og bildet er manipulert :) Bildet viser et kontrollrom i et atomubåt fra 60-tallet.

Ta en titt her, så finner man også originalbildet ser det ut til: http://home.att.net/~jeff1_satobserve/photo17.htm

CL

Hvordan i alle dager visste du dette? *imponert*

Helt klart tull, men morsomt :p

Tull, men absolutt morsomt ja!
Det kunne jo ha hvert en seriøs spådom ... Mange folk på 70 tallet så nok for seg svære hjemme computere. I den enkel-logiske verden er jo større = bedre, altså bedre computere i fremtiden måtte være jo større!
Det er ganske morsomt å se hvilke spådommer vitenskapen har kokt i hop opp igjennom årene. Jeg husker et gammelt vitenskapsblad fra 70 tallet, med denne forsiden " I 1993 lander vi på mars!" ;)

hehe, første landing på mars ble foretatt av det ubemannede romfartøyet Viking I 19 juni 1976. Dermed er det snart 30års-jubilieum siden vi landet på mars.

Jan Roar Rød

Ekte eller ikke, heldigvis ser dagens hjemmedatamaskiner slik ut:

indexallinone20040831.jpg

Min favorittspådom er denne (Marvin Minsky på MIT sa dette på slutten av 60-tallet).
"Within 10 years the problems of artificial intelligence will be substantially solved"

Yeah right :)

Originally posted by nutcase

hehe, første landing på mars ble foretatt av det ubemannede romfartøyet Viking I 19 juni 1976. Dermed er det snart 30års-jubilieum siden vi landet på mars.

Jan Roar Rød

I know :)

Men var snakk om en bemannet ferd i dette tilfellet da

Originally posted by Trety

CL

Hvordan i alle dager visste du dette? *imponert*

Har laget min egen søkemotor hvor man kan legge inn et bilde, og så søker mitt program etter liknende bilder på nettet. Begynner å fungere ganske bra (som du skjønner), men søket tar litt tid da bildene den finner må analyseres.

CL

Har laget min egen søkemotor hvor man kan legge inn et bilde, og så søker mitt program etter liknende bilder på nettet.
CL

Jøss! Imponert! :p

Back