OT: skipsinteresse (og luksuslugarer) på Scanair?

Re: OT: skipsinteresse (og luksuslugarer) på Scanair?

Originally posted by Pilot Alexi Kaivio

Dette var et teit topic.

Det er lov til ikke å lese tråder man ikke er interessert i...:wink

Var på en 5 dagers cruise med Leeward til Mexico når den var i flåten til NCL, et fantastisk flott skip! den heter vel Silja Opera i dag?

Originally posted by Pilot Alexi Kaivio

Dette var et teit topic.

..., men så kommer jo du med tidenes mest seriøse kommentar da.....:rolleyes:

Originally posted by Bizflyer

Originally posted by LN-SSL

Han Refvik har jo også et skipsfartsforum, men det er litt for mye offshore og lasteskip etter min smak. Min interesse ligger mer rundt ferje/cruise (naturlig nok!!)

"Han Refvik" har et skipsfartsforum ja....., ET AV DE BESTE SKIPSFARTSFORA SOM EKSISTERER PÅ NETTET I DAG!!!!!!!!!!!!!!

Og her er linken....

Synes du det er for mye av en kategori skip er det jo bare å køle på, med info, linker, bilder og annet, til emner, skip og annet som du selv er interessert i. Slik er det vi utvikler forumet og vandrer veien fremover....... At det er mye cargo/supply der i dag har sin forklaring i bakgrunnen til de som skriver innlegg. Ønsker du å fokusere på andre områder innen skipsfarten; HJERTELIG VELKOMMEN!!!
Kom igjen 'BizFlyer'..... Hiv deg på karusellen, skriv, last opp bilder m.m. Hvis du ikke har oppdaget det så ER det faktisk en del ferege og cruise der også pr. dags dato. Men, man kan bare bli bedre...., så kom igjen!!! Jøss, nå hørtes jo jeg ut som en svær admin da, men jeg tror nesten Oddeir mener det samme..?

Føler meg nesten trua inn på forumet nå! Er du i familie med Gerd Liv???

BF:cool2

Ja...hahhahaha.... Å nei du, her er det vel ingen som truer med noe som helst:lol:

Er ikke i slekt med nevnte person nei, men man driver og fusker litt i "røysla"...;)

Originally posted by spitfire

Var på en 5 dagers cruise med Leeward til Mexico når den var i flåten til NCL, et fantastisk flott skip! den heter vel Silja Opera i dag?

Desverre! Skulle gjerne sett tidl. "M/S Silja Opera" fortsatt i drift, i de flotte Silja-fargene - men hun foretok sin siste reis for Silja Line (i dag: Tallink Silja) allerede
for over ett år siden. 13. Februar 2006 var siste dagen hun var i ordinær rutetrafikk for Silja Line (Åbo - Mariehamn - Kapellskär-ruten).

Akkurat nå ligger det flotte skipet i opplag i England, og skal vel etterhvert seile under bekvemmelighetsflagg - fått ny hjemmehavn i Nassau. Navnet er inntil videre kun "Opera". Svært synd at hun etterhvert kommer til å bli flyttet langt vekk, skulle gjerne ha reist med henne - var mange flotte Suiter ombord der!

Bilder av lugar: "Silja Opera Royal Suite"

Originally posted by Bizflyer

Han Refvik har jo også et skipsfartsforum, men det er litt for mye offshore og lasteskip etter min smak. Min interesse ligger mer rundt ferje/cruise (naturlig nok!!)

"Han Refvik" har et skipsfartsforum ja....., ET AV DE BESTE SKIPSFARTSFORA SOM EKSISTERER PÅ NETTET I DAG!!!!!!!!!!!!!!

Og her er linken....

Synes du det er for mye av en kategori skip er det jo bare å køle på, med info, linker, bilder og annet, til emner, skip og annet som du selv er interessert i. Slik er det vi utvikler forumet og vandrer veien fremover....... At det er mye cargo/supply der i dag har sin forklaring i bakgrunnen til de som skriver innlegg. Ønsker du å fokusere på andre områder innen skipsfarten; HJERTELIG VELKOMMEN!!!
Kom igjen 'BizFlyer'..... Hiv deg på karusellen, skriv, last opp bilder m.m. Hvis du ikke har oppdaget det så ER det faktisk en del ferege og cruise der også pr. dags dato. Men, man kan bare bli bedre...., så kom igjen!!! Jøss, nå hørtes jo jeg ut som en svær admin da, men jeg tror nesten Oddeir mener det samme..?

Føler meg nesten trua inn på forumet nå! Er du i familie med Gerd Liv???

Ja...hahhahaha.... Å nei du, her er det vel ingen som truer med noe som helst:lol:

Er ikke i slekt med nevnte person nei, men man driver og fusker litt i "røysla"...;)

Tenkte jeg det ikke! Skjønte det var moser på uglen her! Hørte det på tonefallet!;)

Originally posted by Blackhawk

europa_iso.jpg

Ahhh... vakkert!! :cool:

<mumle-mumle>Hun var mye penere i de opprinnelige fargene...RØD og hvit!:cry: (selv om hun aldri ble helt ferdig malt)

Originally posted by TOS

Trollfjord eller Midnattsol er mine gjetninger. Jeg tror at de båtene iallefall har store suiter akter.

Ahh, glemte de to danskebåtene...

Originally posted by Blackhawk
og da har jeg ikke
en gang begynt å nevne de flotte Silja-skipene (tidl. Silja Opera, inkl. nåværende: Silja Symphony/Serendade og ikke minst Silja Europa!!): ^_^
Og slik ser (litt av) Silja Serenade ut når undertegnede er mer enn litt full og prøver å ta bilde fra 'Gabriella' som er på tur inn til Mariehamn mens Serenade setter kursen videre mot Stockholm en kald Aprilsnatt. :)

102_Lordag_JPG.jpg

Her er en vakker dame (til tross for herrenavn), som gjestet Kristiansund 6. og 7. mai.
Kanskje dere som bor i og rundt Oslo ikke synes det imponerer, fordi dere har sett dere mett på skuta, men når det ankrer opp en slik midt på havna, og man får anledning til å ta fine bilder kl. 0600 om morgenen..., da blir iallefall jeg imponert.
Værsågod, her er KNM "Christian Radich" (som nå har forlatt byen....)
ChristianRadich7.jpg

ChristianRadich2.jpg

ChristianRadich4.jpg

ChristianRadich1.jpg

Fotos: ©S. Ludvigsen

Jeg får aldri nok av Christian Radich:clap

Tok bilde av et supply fartøy fra Mærsk akkurat i det sola passerte mellom to skylag tidlig i dag også. I bakgrunnen bygger det seg opp en mørk himmel i.f.m. regn som var på vei. Kristiansund er kjent som den polykrome by, og lys sammen med fargene gir et, (etter min egen mening da), bra resultat....:D
MaerskDetector.jpg

Foto: ©S. Ludvigsen

Ettersom tråden allerede er OT, og som en trøst for alle møringer som ser at AaFK blir banket, drister jeg meg til å legge inn denne - Norges beste busslivery?

Hm, fikk ikke inn bildet, men her er linken for de som er interessert:

http://www.geting.se/viewimage.php?image=8036-SRB150a.JPG

Ettersom tråden allerede er OT

Ehhhh....?

Tråden er vel ikke OT? Tråden heter jo "Skipsinteresse på Scanair?"

At det er en OT-tråd blir vel noe helt annet, eller?

*pirke-pirke*

Ettersom tråden allerede er OT

Ehhhh....?

Tråden er vel ikke OT? Tråden heter jo "Skipsinteresse på Scanair?"

At det er en OT-tråd blir vel noe helt annet, eller?

*pirke-pirke*

:spin: Joda, skal bli litt mer nøyaktig i formuleringene mine framover. Men hadde så lyst å få med denne fantastiske bussen, og ville ikke forstyrre forumet med enda en OT-tråd. :spin:

Å..., sånn nå...^_^
Joda, stilig buss det der...

EDIT: Til din kommentar ang. AaFK's tap, så tror jeg det er vi nordmøringene som er mest lei seg, bortsett fra sunnmøringene selvsagt. Men nå skal ikke jeg begynne noen slik diskusjon....:huh:

Fine bilder!

La merke til tunellbildene, jeg kjørte gjennom der i dag på vei fra Sogn til Stavanger.
Jeg var forresten med under byggingen av Lærdalstunellen. Det var litt av et prosjekt, med drift fra 4 stuffer samtidlig. Det var ikke så lyst inni "hallene" den gangen, og det ble utviklet egne semi-dumpere som kunne snu på tvers av tunellen bare ved å rygge en til to ganger. Totalvekten var opp mot 100 tonn for en semitrailer..

Totalt OT, men spennende om man er interessert i den slags.

Skal dere først holde på med båter, så er det jo en båt som er finere enn de alle, Statsraad'en:

statsr_den_1.jpg

og

statsr_den_2.jpg

men så kan jo sånn nattlig belysning få mange skip til å se fine ut:

fjordline.jpg

-A

Back