OT: Ringnes-øl krymper

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date
Re: OT: Ringnes-øl krymper

Det hele er selvsagt iscenesatt for at den prisen selvsagt skal bli høyere pr liter solgt. Den som tror dette er av andre årsaker er naive. At Ringnes forteller at reduskjonen fra 0,5 til 0,44 skyldes ønsker fra kundene er det ganske sikkert helt bak mål. Hvem er det som har blitt spurt...og ikke minst hvordan har en blitt spurt?

Tjyv og kjeltringer hele gjengen!

0,5 liter för stor? Inte alls tycker jag, det är alldeles lagom med två :cheers:
Det finns andra storlekar också. Jag var nyligen i Rom och åt på en kinarestaurang (den enda som var öppen då) där jag beställde en öl (obestämd storlek). In kommer en flaska på 0.66 l!:up:
Har stött på sådan på Cypern också, och så länge man inte behöver köra bil (eller arbeta med någon större precision) så är det alltid gott med en STOR öl.
Här i Sverige finns ju begreppet "en stor stark" där stark syftar på starköl (minst 4.5 volymprocent alkohol) medan stor är VÄLDIGT odefinierat. En riksdagsledamot för vänsterpartiet tyckte detta var så allvarligt att hon motionerade om att en stor stark måste innehålla åtminstone 0.45 l öl. Motionen avslogs eftersom det inte ansågs vara ett område som behövde lagstiftning.
Så numer tycks en stor stark vara 0.4 l även om det finns extrema fall som serverar 0.3...

Editerad för skrivfel (Leif was here)

Originally posted by DY
Det hele er selvsagt iscenesatt for at den prisen selvsagt skal bli høyere pr liter solgt. Den som tror dette er av andre årsaker er naive. At Ringnes forteller at reduskjonen fra 0,5 til 0,44 skyldes ønsker fra kundene er det ganske sikkert helt bak mål. Hvem er det som har blitt spurt...og ikke minst hvordan har en blitt spurt?

Tjyv og kjeltringer hele gjengen!

Det har vært markedsundersøkelser om saken i vinter! Hvem de har spurt, og hva folk har svart vet jeg ikke(Men man får vel det svaret man ønsker?)! :naughty: Men siden de selger jenteporsjoner av pilsen sin så er vel svaret gitt? :naughty:
Det er kanskje ikke så dumt med dameporsjoner her i Oslo! :smokin

:cheers:

Originally posted by Jack
Man lar da ikke en skvett ligge igjen i boksen? :cheers: :naughty:
Så lenge Hansa, Mack og Carlsberg er å finne på 0,5 så skal jeg nok klare meg! :up:
Hører rykter om at noen produsenter vurderer 0,6 bokser! Det er kanskje litt for mye!(?)
:cheers:
Grolsch har 0,6 flasker med porselenskork :cheers:

Originally posted by LN-KOG
[Grolsch har 0,6 flasker med porselenskork :cheers:

Jo da! Kjenner til det… tenkte mer på de norske merkene… Grolsch kjenner jeg godt… og takket være korken så holder ølet seg rimelig godt lenge….
Blir øltørst av dette pratet….
:cheers: :cheers: :p

Men bestiller man en "halvliter" på Gardermoen så ender man ofte opp med 0,6:up:

Når kan vi få vin i halvliters glass???

Nope...der har du forskjellen mellom vin og øl...(...vin lukter nemlig godt og da er ikke flaske det beste!!!)

Originally posted by Scanor
Helt greit for meg, Kan ikke fordra Rignes i allefall.

Enig, så lenge det bare er Ringnes spiller det ingen rolle for meg uansett. Vi har Norges beste (og eldste) bryggeri her i byen, og de lurer oss ikke på mengdene. For ikke å snakke om smaken... :cheers: (Jeg er jo selvsagt heeeelt nøytral her :D )

DY: Øl (og annen kullsyreholdig drikke) skal drikkes fra glassflaske for den utlimate smaksopplevelsen. Bokser er rikignok mer praktisk, men duverden så mye bedre alt smaker fra glassflaske. Plastflasker forbigås i stillhet...

Originally posted by Trety
Originally posted by Scanor
Helt greit for meg, Kan ikke fordra Rignes i allefall.

DY: Øl (og annen kullsyreholdig drikke) skal drikkes fra glassflaske for den utlimate smaksopplevelsen. Bokser er rikignok mer praktisk, men duverden så mye bedre alt smaker fra glassflaske. Plastflasker forbigås i stillhet...
Helt greit å drikke fra glassflasker og ikke bokser, litt enklere å få med seg bokser enn flasker, og enig - plastflasker - tvi!

Back