OT: Ringnes-øl krymper

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
OT: Ringnes-øl krymper

Noen andre som har lagt merke til det?

Ringnes-boksen som en tror inneholder 0,5l øl har nylig blitt redusert til 0,44. Dette har skjedd ganske så stille (stillere en doblingen til bestillingsgebyret til SAS:D ).

Kommunikasjonsdirektøren i Ringnes sier at innføringen av 0,44l bokser skjer etter ønske fra forbrukerne som synes at 0,5l er for mye/stor.

Tror dem på det selv spør jeg meg....hvem er det de har spurt....og hvor mange er dte som tror at prisen nå er den samme som for den gamle boksen på 0,5 liter?

Vi blir lurt alle mann.......og damer også!

Re: OT: Ringnes-øl krymper

Hallo.. Har du ikke fått med deg priskrigen på øl????

Originally posted by EB
Hallo.. Har du ikke fått med deg priskrigen på øl????
Jo men hva har det med denne saken å gjøre??
Dette dreier seg jo om at "kundene" plutselgi har lyst å drikke 0,44l øl i stedenfor 0,5....

Tror det er like mange som ønsker seg 0,44 ølbokser som det var som ønsket seg Best/Back. Dette er bare corporate BS.

Nå skal jeg vel innrømme at jeg ikke drikker øl - så dette betyr "nada" for meg... Men holder ølet seg godt så lenge...er det ikke mer fornuftig med mindre boks sånn at ølet ikke dovner eller hva det nå gjør?

Når du sier det så blir det liksom alltid en doven slump igjen i boksen som jeg ikke drikker...

Kanskje ikke så dumt allikevel, men har de satt ned prisen?

Vet ikke - men det var da jeg kom med innspillet om priskrig som vel har gjort ØL mye billigere. Når kommer priskrigen på vin???

Originally posted by LCH
Når du sier det så blir det liksom alltid en doven slump igjen i boksen som jeg ikke drikker...

Kjøp heller 0,33l bokser da....:D

Ja, for dem er det jo så mange av rundt omkring!:naughty: :D

Originally posted by LCH
Ja, for dem er det jo så mange av rundt omkring!:naughty: :D
Ja - ikke sant. Flasker på 0,33 finnes det også masse av om en ikke liker den lille "døde" skvetten som ligger igjen en STOR boks.
For ordens skyld - jeg har ikke vansker med at det ligger noe skvett igjen ;)

Du får nok heller satse på en San Fransisco....er jo retrobølge i år;)

Originally posted by DY
Noen andre som har lagt merke til det?

Ringnes-boksen som en tror inneholder 0,5l øl har nylig blitt redusert til 0,44. Dette har skjedd ganske så stille (stillere en doblingen til bestillingsgebyret til SAS:D ).

Kommunikasjonsdirektøren i Ringnes sier at innføringen av 0,44l bokser skjer etter ønske fra forbrukerne som synes at 0,5l er for mye/stor.

Tror dem på det selv spør jeg meg....hvem er det de har spurt....og hvor mange er dte som tror at prisen nå er den samme som for den gamle boksen på 0,5 liter?

Vi blir lurt alle mann.......og damer også!

Det gjrø da ingen ting vi har da
logo_utenlogo.jpg

CB har kommet inn som en feil
:cheers:

Originally posted by EB
Nå skal jeg vel innrømme at jeg ikke drikker øl - så dette betyr "nada" for meg... Men holder ølet seg godt så lenge...er det ikke mer fornuftig med mindre boks sånn at ølet ikke dovner eller hva det nå gjør?

Hva med en 0.69 liters vinflaske ... ??? :biggrin

Man lar da ikke en skvett ligge igjen i boksen? :cheers: :naughty:
Så lenge Hansa, Mack og Carlsberg er å finne på 0,5 så skal jeg nok klare meg! :up:
Hører rykter om at noen produsenter vurderer 0,6 bokser! Det er kanskje litt for mye!(?)
:cheers:

Originally posted by DY
Originally posted by LCH

Eller drikk 50% fortere!

Savner Ringnes øl her borte. Imens får jeg klare meg med Bavaria, Warsteiner, Beck's, Heineken og Grolsch til en dollar halvliteren :cheers:
Uteøl i pitchere koster ca 4kr pr halvlitere, men smaker deretter.

Edit: Leif pga nevnte Bavaria

Originally posted by Dag Viking

Phoeyyy!!!! Ja .........

Savner ikke norsk oel i det hele tatt ... her er det masse gode mikrobryggerier og prisen er behagelig!!

Originally posted by Dag Viking
Originally posted by DY
Originally posted by LCH

Eller drikk 50% fortere!

Savner Ringnes øl her borte. Imens får jeg klare meg med Bavaria, Warsteiner, Beck's, Heineken og Grolsch til en dollar halvliteren :cheers:

Edit: Leif pga nevnte Bavaria

Hvor er du da? Strømstad?
:)

Dette er en fryktelig irriterende tendens også ute på div puber o.l. Prisene stiger mens ølen krymper.
Tviler på at folk flest heller vil ha 0,4 liters glass, iallefall ikke med de prisene mange presterer å forlange.;)

Det er mange steder som kryper tilbake til 0,5 glass her i Oslo... men prisen følger ikke trenden som var gjeldende når 0,5 ble byttet ut med 0,4... da ble ikke prisen rørt.... når de nå serverer øl i glass som er i normal størrelse så har prisen på ølet krøpet opp.... rart med det... :cheers: :naughty:

Helt greit for meg, Kan ikke fordra Rignes i allefall. Skal jeg ha Øl så er det Stella Artoirs det går i stortsett. Kan også få ned Lysholmer og Mack. Men noe stor øldrikker er jeg ikke akkurat.

Øl skal være i halvliters glass! Alt mindre enn 0,5 er helt feil.
Bruk din forbrukermakt, og protester på dette uvesenet! 0,33 og 0,4 er jo damestørrelser:naughty:

Back