OT: Radisson SAS hotellerne i Stavanger

TheDane

ScanFlyer Blue
Kære norske forum kollegaer jeg behøver jeres hjælp.

Skal muligvis til Stavanger og overvejer at bo på enten Radisson SAS Royal eller Radisson SAS Atlantic. Hvor stor forskel er der i standart/service niveau på disse to hoteller? Royal bør være bedre da den koster mere, men hvor meget bedre! Begge hoteller ligger i centrum, men hvilken ligger bedst?

På forhånd mange tak for hjælpen. :thumbup

Atlantic ligger absolutt mest sentralt, like ved jernbanestasjonen,buss-terminal, Breiavatnet, Domkirken osv., Royal er mindre og nyere enn Atlantic, men har en litt mindre sentral beliggenhet.

Har bodd på begge hotellene.Min favoritt er Royal selv om det ligger 5 min. gange fra sentrum.
Atlantic er vesentlig større,er et mer utpreget konferansehotell,har et "mørkere" preg på interiøret pga mye mahognimøbler og mangler litt av intimiteten som råder på Royal.Vi (SAS-crew) foretrekker Royal.:hi2

SAS Royal - uten tvil. Atlantic ligger 100 meter nærmere sentrum enn Royal...ikke store forskjellen. Roal er bådenyere og freshere. Atlantic er dessverre ganske slitt.

Originally posted by DY
Atlantic er dessverre ganske slitt.

Da må det være en stund siden du var der. Atlantic er pusset opp for et stort antall millioner. Men skal være enig i at Royal er å fortrekke, å den ekstra avstanden er minimal....

Originally posted by EK 007
Originally posted by DY
Atlantic er dessverre ganske slitt.

Da må det være en stund siden du var der. Atlantic er pusset opp for et stort antall millioner. Men skal være enig i at Royal er å fortrekke, å den ekstra avstanden er minimal....
Tja...er vel 1 mnd siden sist...så ALLE rommene kan ikke være pusset opp, eller så hadde jeg det første dem pusset opp i denne runden.
Men gjentar at jeg hadde helt klart fortrukket Royal...men så spørs det jo hvor mye en egentlig skal være på rommet da.

Jeg bodde to år midt i mellom disse hotellene... Og som både DY og FBU4EVER sier så er Royal det absolutt beste!!!

Originally posted by EB
Jeg bodde to år midt i mellom disse hotellene... Og som både DY og FBU4EVER sier så er Royal det absolutt beste!!!
Clarion-hotellet er veldig bra...hadde bodd der om jeg fikk velge.

Bodde i en gammel Stavangervilla litt nord (kanskje 100 meter) for Clarion...som ja absolutt er et av de beste hotellene i Norge...særlig de rommene som har utsikt ned mot mitt gamle hjem...

Sas Royal og Atlantic er begge definert som sentrumshotel. Å gå til f.eks Vågen i Stavanger er bagatellmessigt. Royal er definitivt det beste av de 2, ikke minst hvis man også tenker på betjeningen. Kvaliteten (mht betjening) er himmelhøy i mellom dem. (Min mening og etter erfaring....) Da Atlantic var Atlantic og eid av lokale disponenter, redere og direktører, hadde hotellet en fantastisk ledelse, og verdens beste resepsjonsjef og dermed også prima folk der. Da var det hotel. Så vandret pinnen videre og resultatet har variert stort.

Clarion er også ett bra hotel og god beliggenhet, men jeg har hørt at mange klager på at rommene er små. Ikke vanlig hotelstandard size. Selv har kun deltatt på konferanser og tilstelninger, og da er hotellet av bra karakter.

TheDane, ha ett godt opphold i Stavanger, uansett hvor du skal bo. Men unntak av idag, har vi de siste dager hatt sommer. Takk. I helgen, ferietid og ingen spesielle ting som påpår, har folk i tusentall tatt turen til byen og skapt stemning m.v. Godt opphold.

:hi2

Håper været holder seg... Vi ankommer min gamle studentby i slutten av måneden - men da bor vi hos familen.

Originally posted by EB
Bodde i en gammel Stavangervilla litt nord (kanskje 100 meter) for Clarion...som ja absolutt er et av de beste hotellene i Norge...særlig de rommene som har utsikt ned mot mitt gamle hjem...

Jeg har også bodd like i nærheten. Min første hybel var i et 150 år (minst!) gammelt hus i Øvre Strandgate. Fantastisk utsikt over Vågen.

Mange fine hus og hoteller i Stavanger. Er vel ingen hoteller i sentrum som ligger noe særlig langt fra butikker etc.
Park INN på Lagårdsveien (tidligere KNA, Globetrotter, SAS-hotell) ligger et par min fra sentrum. Rica Forum ligger et par km fra sentrum på Madlaveien og ved flyplassen ligger 2 hoteller.
Er sjeldent langt gå om en bor på hotell i Stavanger.

Radisson SAS hotellerne i Stavanger

Hei,

Kan anbefale en tur innom Flymuseet på Sola underveis til eller fra flyplassen.
Ligger ved sjøflyhavna, et kvarters gange fra terminalen.
Museet er vel åpent alle dager 12-16 i sommer og på søndager vår/høst.
Vanligvis fine spottermuligheter langs veien til museet og fra parkeringsplassen utenfor.

Eders
Knut Erik

Back