OT: Grand prix

catocontrol

Air Traffic Controller
Måtte Hellas og resten av middelhavslandene brenne!!!!! Makan til korupt opplegg! Det er på tide og starte en Nord vest europeisk grandprix, så kan tyskland og de andre jallalandene bare holde på.

Virker som om man bør hente inn elementer som var populært for 5-10 år siden, for å kunne hevde seg. F.eks: STOMP, or Riverdance!

Men nå det er det sagt, er det ikke mange programmer man ler så godt av:)
Grand Prix har sin sjarm:devot:

Ehhh...nå er vi vel ikke akkurat så aller verst her nord heller. Norge ga Danmark 12 poeng, Danmark ga Norge 12 poeng, Finland ga Norge 12 poeng....og jammen tror jeg ikke Island og Sverige ga mange poeng til Danmark/Norge også.....

Det som derimot har skjedd er vel at det er kommet mange flere land med...og det skyldes opp-splitting av tidligere land Europa.....kanskje på tide å skille ut Bergen....Lappland etc slik at vi får flere land som har større sannsynlighet til å gi oss mange poeng :D

Men litt merkelig at de landene som har fast plass hvert år (Spania, Frankrike, UK og Tyskland - tror jeg) kom sist...og at nesten alle land som kom på øvre halvdel av resultattavla hadde vært i seminfinalen tyder vel på at det må endringer til..... På svensk TV var dem egentlig kjempeglade for at dem neste år må inn i semifinale...for da regnet dem med å gjøre det bedre. Om Norge må til semifinale neste år vet jeg ikke.

Neida vi må ikke i noen semifinale neste år! Direkte til finalen! Jada vet vi gir poeng til naboene her oppe også, men der nede er de jo ekstreme! F.eks: Kypros gir ALLTID 12 poeng til hellas, og motsatt! uansett hvor dåelig eller bra det er:)

Får satse på at Kypros ikke kommer seg til finalen neste år da :D

men med så mange nordmenn i Spania ville en jo tro at Spania ville tildele Norge mange poeng....hehe. :D

Noe som forekommer meg merkelig var at alle landene på Balkan ga hverandre full pott! Da må jeg spørre: Var ikke disse landene nettopp i full krig med hverandre?

Hellas og Tyrkia gav hverandre full pott! Tilfeldig? Neppe!

Og jo da! Norge sanket mange poeng fra sine naboland. Men hellas fikk flest og det var ikke bare takket være sine naboland. Mange andre land gav også Hellas full pott.

For en gangs skyld var det ok å følge Finalen, for det var veldig mange land som stemte før det gikk frem hvem som kom til å vinne.

Det skyldes vel at det var masse halvdårlige låter i årets konkurranse, eller hva?

Grand Prix Formel 1 er litt råere å se på synes nå jeg :) hehe :cheers:

Nå må schumacher gjøre det bedre :) heia shumi

jaja, masse farger, etniske toner, spreke damer med sprettpupper, hopp og sprett og tjo iog hei.. og trommer (noen som la merke til alle trommene)

ingen tvil om at det er amatørenes aften og som jeg sa til bedre halvdel igår, dette er virkelig blitt ett show for de tidligere østeuropeiske landene til å vise seg fram at " nå er vi på vei mot europa". Vi ble også enige om at det var etniske låter som var pop i år, helst med trommer og litt heftige rytmer. Det er vel å bra det,så lenge resten av sangen klarer å følge med. Men for ex Tyrkia hadde ett kjempefint opplegg,som faktisk hadde fungert hvis ho som skulle synge kunne konsentrert seg mer om sangen en dansingen.. dette ødela stemmen hennes fulstendig og det samme så jeg med flere. De la veldig vekt på show og koregrafi,men på bekostning av sangferdighetene..

Ingenting er som å ha en kveld med å disse GP deltakerne, noen sang surere en ei bøtte med sylteagurk og andre hadde knapt nok stemme til å møte kravene til sangen (les:russland spesielt). andre hadde inlevelse og noen gav eff.

Her er en oppsumering:

Kveldens værste: mange kandidater med Tyskland med sin mest grusomme sang ever og spania med "hijas les tomatas" eller ketchupsong wannabe som ikke var nummeret bedre tar nok seieren ganske bra her ja..

Kveldens mest tacky: uten tvil de tre jentene med AbbA tendenser og 70'talls look (mener det var bosnia), den sangen sugde hoggorm,damene hadde nok stemme.. til å prate med IKKE å synge med.

Kveldens mest klysete.. uten tvil KYPROS. Han der fyren der så ut som han hadde studert Ricky Martin, hvor og på hvilken måte tror jeg ikke engang jeg vil vite :P

På en god nr to der kommer ex-jugoslavern som fikk endret reglene så han vant i hjemlandet.. stakkars fyr. få poeng fikk han også..

Kveldens rocker: Det var ett par som prøvde seg på å rocke litt, men her må jo WigWam være kongen på haugen, De gutta der kan virklig drite seg ut å de gjør det med stil. så latterlig at det er nesten morro å se på dem.. Ellers var ikke sveits så ille

skrekk eksempelet her var Russland og Tyskland som tidligere nevnt. Det var virkelig elendig. Tyskland som prøvde seg på å kopiere Nitewish.. men lyktes ikke akkurat med det.

Kveldens bestemor.. sier seg selv, bestemora som tromma på sangen/spetakkelet til moldova..

kveldens stemmeprakt: Russland (I think not...)

Kveldens "engelsk": jaja ukrainerne skal ha for at de lærer seg engelsk, altid morro å høre engelsk med russiske inslag :P

Kveldens garderobeskift: vi kan jo ikke glemme lille Russlana som må ha satt ny rekord i kles skifte, jeg registrerte henne i tre drakter. Ho her lider av samme som alle andre, fokuserer mer på koregrafien en sangen. greit å ha en enkel tekst og kan legge på litt "stemmeøvelser" og "oh yea" her og der..

Kveldens vinner: At Hellas vant var ikke noe bombe, helt ok sang (og fine lår på dama der), ellers syntes jeg danskene gjore en helt ok jobb, Malta hadde også en relativt ok sang.

Alt i alt en artig kveld.

(og ja jeg har lite å gjøre på jobb tidlig en søndag morgen :P)

För mig finns det bara ett Grand Prix.. det är det som börjar "hemma" om 4 timmar. Har jag tur kommer tåget in till stationen precis när racet är slut.
Min mening om det hela är :mol

Eurovisionsschlagerfestivalen är som upp-och-ner-vända världen: dåligt är bra, bra (mindre dåligt) är dåligt. Grekland vann i och för sig rättvist.

Originally posted by Bizflyer
Noe som forekommer meg merkelig var at alle landene på Balkan ga hverandre full pott! Da må jeg spørre: Var ikke disse landene nettopp i full krig med hverandre?

Hellas og Tyrkia gav hverandre full pott! Tilfeldig? Neppe!

Og jo da! Norge sanket mange poeng fra sine naboland. Men hellas fikk flest og det var ikke bare takket være sine naboland. Mange andre land gav også Hellas full pott.

For en gangs skyld var det ok å følge Finalen, for det var veldig mange land som stemte før det gikk frem hvem som kom til å vinne.

Det skyldes vel at det var masse halvdårlige låter i årets konkurranse, eller hva?

Det finnes vel mange minoriteter i de forskjellige balkanlandnene, f.eks. bosniere i Kroatia, serbere i Bosnia o.s.v.

At Tyrkia gav Hellas 12 poeng tror jeg er bortimot en sensasjon, like stor sensasjon som da Israel gav Tyskland 12 poeng for noen år siden.

Den aller største sensasjonen må vel være at Tyrkia "bare" fikk ti poeng fra Tyskland, den 12'eren er jo normalt "bænkers".

Jeg satt også og irriterte meg over denne nabostemmingen til disse "j***a øst-europeerne" (min mening der og da :D ), men innså jo etterhvert at vi ikke er det spor bedre her oppe i nord. Hadde Island vært med hadde de sikkert fått 10 eller 12 poeng av oss også. (Med Danmark på den andre topplasseringen)

Men til tross for mye nabostemming var det tydelig at det var rett melodi som vant; for det første var seieren ganske overlegen, og som Scanor sier, den fikk mange poeng fra land som ikke "pleier" å stemme på Hellas. Det var egentlig litt godt å se at nabostemming ikke er avgjørende. Men selv synes jeg ikke så mye om sangen, både Sveits ("Reserve-Estland" ), Romania og Malta var bedre etter min mening.

Det er jo tydelig at Eurosong er årets begivenhet i mange av de gamle østblokk-landene! Jeg avslutter som jeg begynte! La dem få sin egen grand pirx, så kan de stemme og herje med hverandre så mye de vil:)

Det var veldig mange Beyonce wannabes med i år. Sleng på litt etnisk korrekt rytme, og man har en grand pirx sang! Tror nok det er kommet for å bli!

Det er vel på tide at vi begynner å skjønne at det bor mange flere mennesker som også fortjener litt positiv oppmerksomhet i andre deler av verden enn vi gjør..

Originally posted by Fellowship
Det er vel på tide at vi begynner å skjønne at det bor mange flere mennesker som også fortjener litt positiv oppmerksomhet i andre deler av verden enn vi gjør..
What?? Finnes det noen utenfor Norge? De kan umulig være bedre enn Norge. Norge er best best best!!!

Hurra for den norske selvgodheten - NOT!

Det begynner å gå opp for flere og flere at vi faktisk ikke er verdens navle og kan alt best......dessverre går det ikke opp for mange nok...og heller ikke fort nok etter min mening.

Fast förtjänar Grekland verkligen dom här framgångarna? Först går dom och vinner fotbolls-EM, sedan arrangerar dom OS och nu vinner dom Eurovision Song Contest med hjälp av en svenska... ;)

Originally posted by jikswoboB

Fast förtjänar Grekland verkligen dom här framgångarna? Först går dom och vinner fotbolls-EM, sedan arrangerar dom OS och nu vinner dom Eurovision Song Contest med hjälp av en svenska... ;)
Svensker finner en jo overalt. Er vinneren svensk eller hellensk? Det er jo svenskene som har gjort det meste av jobben med sendingene fra Kiev etter hva jeg forstår, så svenskene har ingenting å skjemmes over. Bettan har vel bidratt til at Norge klarte en seier også....
Stå på Sverige! :)

Originally posted by DY
Er vinneren svensk eller hellensk?

Både och. Född i Sverige och uppvuxen här. Grekiska föräldrar. Biologiskt sett får hon väl betraktas som grekiska. Hennes tydliga Göteborgsdialekt gör att det råder ingen tvivel om var hon bott större delen av sitt liv.

Originally posted by DY
Svensker finner en jo overalt.

Vad det gäller Grekland är det i alla fall sant. Förutom sexiga sångerskan Elena, var också kommentatorn i grekisk teve den kvällen svensk (Alexandra Pascalidou). Dessutom har (hade?) Grekland en minister som har bott i Sverige och som talar flytande svenska. Det mest bizarra av allt måste nog ändå vara att man har visat hela matcher av svensk ligafotboll i grekisk teve... :D

Back