SE-DYD
ScanFlyer Gold
Japan Foto er en franchisehandel- og de som driver de forskjellige butikkene må beregne inn utgiftene de har til drift, lønninger etc for stå seg økonomisk. Netthandel har minimalt av slike kostnader. Derfor kan de selge billigere på nettet. At butikken velger å ikke la seg prute til under det som er lønnsomt er vel forståelig. De leker jo ikke butikk. Påslaget de har dekker nesten hele avansen! Det vil være ris til egen bak å selge varene i butikken til netthandel-pris!Det spørsmålet jeg stiller meg er at Japanphoto lager ris til egen bak og driver dårlig kundeservice ved å ha ulike priser på nettet og i butikk.
Vet at Elkjøp har samme prinsipp. Hva kan være grunnen? Regner de med at kunden kommer til å kjøpe allikevel selv om prisen er høyere?
Det burde vel vært et krav om at slike kjeder burde oppgi prisen i butikk i tillegg til prisen om man kjøper på nettet?
I butikken vil du også få en bedre service, og det også koster!
Jeg synes det er urimelig at butikken skal måtte opplyse hva dette koster på nettet, da dette vil være en konkurrent til franchiseinnehaveren. Tror ikke f.eks. Rema 1000 vil opplyse om hva varen koster hos f.eks Rimi!

Dog vil de nok opplyse om nettprisen, om du spør i butikken.