• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OT: Det ble Tromsø

Isbamse

ScanFlyer Gold
OT: Det ble Tromsø

Fytterakkern - jeg skal ligge med rifla og skyte kondomdressløperne hvis dette blir noe av.

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/article1717205.ece

Re: OT: Det ble Tromsø

Ja, du slipper jo!

OK, jeg kan jo satse på at jeg bor her da også og leie ut boligen til noen rikinger som skal se på det eksotiske stedet, men med tanke på alle gryna de vil bruke, som kunne vært brukt bedre...håper noen på Tinget husker at handlingsregelen også gjelder sånne idrettsstevner, og setter foten ned.

Synd at det ikke ble Oslo, veldig synd. Så får vi bare heie på Tromsø når den vireklige avgjørelsen skal fattes, og håpe de finner ut hva de skal med 4 hockeyhaller etter et ev. OL.

Fatter ikke denne entusiasmen for OL så kort tid etter Lillehammer. Med mangel på arbeidskraft synes det en smule pussig å gi Nord-Norge et "løft" ved å bygge fem ishaller i Tromsø. Gi heller OL til et land som trenger det f.eks. Sverige, Polen eller Tsjekkia.

Det eneste stedet i Nord-Norge som ikke trenger et distrikstpolitisk løft er faktisk Tromsø. Vi trenger riktignok oppgradering av en del av veien mot E6, men det kan man jo klare uten OL. Resten av gryna kan brukes til utvikling av reiselivet og fiskenæringa i Nord-Norge utover sjark og respatekskafestadiet. Men da begynner kanskje handlingsregelen å gjelde igjen, noe den tydeligvis ikke gjør for fester der politikere kan sole seg i glansen.

Hvis de klarer å arrangere OL uten bruk av skattepenger, gjerne for meg. Men hold politikerne unna.

En rimelig tragisk avgjørelse når en tenker på hvor godt Oslo hadde hatt av det løftet som ville kommet på idrettshaller o.l (såfremt de får midler til å drive de nye hallene i ettertid naturligvis). Ikke at jeg bor i Oslo og kommer heller aldri til å benytte meg av de nye fasilitetene, men får jo tenke litt på dem som faktisk bor der.

Argumentet om at Tromsø er mye mer eksotisk i forhold til Oslo holder ikke spør du meg. Det skal tross alt være fornuft i dette litt lengre enn 14 dager i 2018.

Toeft valg, indeed ... skal bli en utfordring aa faa flydd alle deltagere, presse og besoekende inn og ut derfra ... ser klar for meg at BDU vil se mye widebody! Alpha-omraadet i skraaningen over plassen vil bli et glimrende spottersted!

Tromsø! Fytterakker'n! Da er jeg helt i mot OL i Norge i det hele tatt.Mest på grunn av at Åslaug Haga,reptilfliret fra SP,er for.:cry:

Det er klartt at det hadde vært tøft med OL i Tromsø. Men ikke for mine skattepenger - og siden det blir like dyrt de andre stedene bør vi droppe hele greia.

Hvis man på død og liv skal ha OL i Norge, står det jo noen pent brukte skibakker i Littlehæmmer-området.

Hørte en debatt om det på Dagsnytt 18, der en senterpartist argumenterte for at Nord-Norge også trengte idrettsanlegg. Han fikk litt problem med å svare på hva Tromsø skal med bob-bane og fem hockeyhaller :D

Slapp av folkens. Det at Idrettsstyret innstiller TOS er ikke ensbetydende med at gubbene i IOC gir ok.

Originally posted by Olebno

Slapp av folkens. Det at Idrettsstyret innstiller TOS er ikke ensbetydende med at gubbene i IOC gir ok.

Nei, helt klart ikke. Det er sikkert andre land og andre steder som er interessert. Men når det er sagt så har vel dagens IOC-president indikert at f.eks. Oslo/Lillehammer konseptet ikke er i tråd med det IOC ønsker (iallefall er det fremstilt slik i en rekke media).

Med all mulig respekt for Oslo så er det vel rimelig å hevde at Tromsø er en del mer eksotisk enn Oslo (iallefall for folk utenfor Norges grenser)....

Trist!!! Økonomisk katastrofe...trodde aldri jeg skulle være enig med FrP - men nå er jeg 100% enig - dette har ikke Norge råd til!

Originally posted by EB

Trist!!! Økonomisk katastrofe...trodde aldri jeg skulle være enig med FrP - men nå er jeg 100% enig - dette har ikke Norge råd til!

Men spare oss til fant har vi råd til? Dette landet er så økonomisk bakvendt at det skremmer.... Det er kansje ikke noe som burde være primær-satsning, men om man kan få til et OL med litt anderledes-rpeg slik som Lillehammer så er det bare flott.

Men at pengene sitter så løst, med et så innspart, oppspart og nedslitt helse og skole-vesen som vi har her til lands, er meg en gåte...

-A

Min gamle foreleser, professor Arild Hervik i Molde, har regnet ut at et OL vil koste om lag 2.000 kr per nordmann. En temmelig dyr "fest"...

...andre øknomer i First Securites sier minst 10.000 pr. nordmann i ekstra skatt!!!

Norge har helt klart råd til å arrangere OL, og stort sett mye bedre råd enn hvilke som helst andre land som vil være aktuelle. Om vi bør bruke så mye penger på et idrettsarrangement er selvsagt et helt annet spørsmål. Dyrt ville det vært om vi arrangerte det i Oslo, Trondheim eller Tromsø....

Vi har råd til å arrangere OL, det er det liten tvil om. At Tromsø har desidert størst sjangs til å få et OL er det heller ingen tvil om. Oslo og Trondheim ville blitt alt for "ordinært" i den sammenhengen. Tromsø derimot vil bli veldig eksotisk og spesiellt for både IOC, utøvere og publikum.
Når det er sagt er jeg imot OL i Tromsø rett og slett fordi det kun konsentreres til Tromsø kommune. Det vil ikke ha noe å si overhode for resten av landsdelen bortsett fra i oppbygningsfasen. I ettertid vil det være en katastrofe for idrettsanlegg ellers i landsdelen da Tromsø sitter igjen med topp moderne anlegg som garantert vil trekke alle penger og arrangementer dit. Da er det bare å legge ned hoppbakkene i Bardu, skiskytterarenaen i Bjerkvik, skibakkene i Narvik osv osv. Vekstsmertene er store nok i Tromsø som de er.

Men jeg kommer garantert til campe med kamera blandt innflyvningslys i Andslia i 14 dager før og etter OL :colgate:

Back