• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OT: Bursdagsgave - Ipod Nano

ENGM RAMP

ScanFlyer Rusty
Anyone?

Min bror Pontius Piloten har endelig fått seg skikkelig flygerjobb (West Air) og har i tillegg bursdag.

Nå skal det vel godt gjøres å toppe en ny flygerjobb mot en Ipod, men allikevel, hvor bør jeg handle hen?

:nor

Replying to Topic 'OT: Bursdagsgave - Ipod Nano'

Lefdal skryter av å være billigst ihvertfall. Får den med 2GB der til 1500:)

Vurder Creative - da er han ikke bundet til itunes. Etter min mening ogsaa et langt bedre produkt.

De er billigere hos Lefdal enn på Apple.no.
Creative er bra, men iPod Nano er ganske liten, og har et 100 ganger så kult design. Litt synd at den er bundet til iTunes, men det er jo bare å laste det ned, funker bra det.

Andre forslag mottas med takk....

Der skal brukes ca. 1500-1600 kr på gaven.....

:devot:

For å finne laveste pris for flere duppeditter pleier jeg alltid å sjekke prisguide til hardware.no, og billigst ipod nano 1GB var kr 1095 - hele kr 500 lavere enn Lefdal som nå bare er "ALLTID BILLIG!" - og 150% prisgarantien har forsvunnet.

Her er siden for ipod på hardware.no

2GB ipod nano kan man få for kr 1480 og oppover

Lefdal selger 2GB Nano til 1580,- -sjekket nettsiden nå:)

Noen som jobber på Lefdal her? ;)

Tidligere i dag stod det bare 1GB til kr 1595 - nå får man "dobbelt så mye" for samme pris - men var det ikke 150% som Lefdal hadde? :lol

Du får en 4gb Ipod nano for kr 1999,-på Japan foto i Oslo...så løp og kjøp

Støtter MOW's oppfordring om Creative. Har selv en Zen Micro 5GB, og etter å ha prøvd diverse MP3-spillere er det ingen som i mine øyne matcher Creative. Ipod har et stilig design, men der stopper også fordelene.

Er det mulig for alle mp3spillere å kobles til pc og overføre musikken man har fra før ?

Originally posted by Leorim
Er det mulig for alle mp3spillere å kobles til pc og overføre musikken man har fra før ?

Fra en MP3 spiller til en annen skal ikke være noe problem (med mindre noe av dette er Itunes), men fra CD til MP3 avhenger av om det er kopisperre på CD'n eller ikke. De fleste CD'er har ikke kopisperre, og av de som har det er det endel som har ferdige MP3-filer liggende på plata.

Originally posted by LN-KGL

Noen som jobber på Lefdal her? ;)

Hehe, faktisk ikke:p Men har tenkt å kjøpe meg Nano selv:)

Nyttig info hvis avgjoerelsen ennaa ikke er tatt:

http://www.nettavisen.no/it/article672236.ece

Originally posted by LN-MOW

Vurder Creative - da er han ikke bundet til itunes. Etter min mening ogsaa et langt bedre produkt.

Bundet og bundet fru blom. Riktignok må man via itunes, men av mine 600sanger på iPoden min har jeg vel fått 3 av dem gjennom iTunes. Ikke så store jobben å laste ned sanger eller kopiere CDer over til iTunes for så å omgjøre til det formatet iPod bruker (husker ikke hva det heter, men det er noe ala mp3)

Rent personlig synes jeg totalpakken så veldig bra ut: :)
creative_zen_v_biki_255467a.jpg

ok, ser her at du har budsjett - da er nano 2GB grei, men den er relativt dyr for 2GB. Skulle du kjøpe en iPod til deg selv, anbefaler jeg heller en "stor" iPod, enten 30GB eller 60GB (som jeg har) for "bare" en tusenlapp eller to får du 15-30 ganger så mye lagringsplass, og 2GB er ganske lite. 30/60GB-utgavene med fargeskjerm fungerer også veldig bra som bærbar harddisk, og med en liten "duppedings" kan du faktisk overføre bilder direkte fra kamera til iPod'en - en bedre løsning synes jeg en å ha med seg en haug med minnekort på ferien. Når kamera er fullt, kobler du bare til iPod'en og overfører, og flytter over til PCn når du kommer hjem. Med en 60GB skal du ta mange feriebilder før det blir fullt...

Originally posted by Trety

Støtter MOW's oppfordring om Creative. Har selv en Zen Micro 5GB, og etter å ha prøvd diverse MP3-spillere er det ingen som i mine øyne matcher Creative. Ipod har et stilig design, men der stopper også fordelene.

...hmmm hvordan er Volvo's link mellom Zen og Bil Stereoen ?? iPod linken til Volvo er utmerket!!! har full iPod kontroll fra rattet!...ikke var det dyrt heller, vaar V70 hadde alle kabler paa plass, saa en liten duppedings og voila!!....

Back