Østre bane på OSL i dag ca kl 1330

Madman

ScanFlyer Gold
Østre bane på OSL i dag ca kl 1330

Kom inn mot Gardermoen etter en liten flytur med LN-AGM i dag, og da var østre bane stengt. All trafikk gikk derfor på vestre, noe som resulterte i 10-15 min holding over Nannestad pga stor trafikk. Eneste jeg fikk med meg som ble sagt, var at de måtte få "avklart en situasjon på østre bane".

Man blir jo nyskjerrig, så om det er noen som vet hva dette var, så please enlighten me. :)

Re: Østre bane på OSL i dag ca kl 1330

Hmm..
Må være noe som skjer/skjedde fort, for det er ingen notam på det ihvertfall ;)

Det er da hundrevis av ting som kan foregå på en rullebane som gjør at fly ikke kan lande i en kortere eller lengre periode, uten at det er noe å skrive hjem om. Skifte lyspærer i en eller annen belysning, PAPI kan jo være rimelig kritisk å få fikset i en fei, fjerning av en død fugl eller sjekking av annen FOD, friksjonstest.

Men hvis dette skjedde i, som du beskriver, i en periode med stor trafikk, så må det jo ha vært et eller annet akutt. Kanskje secret service skulle ut og sveise kumlokk?

Ganske mye militær aktivitet der om dagen, så skal ikke se bort i fra at det er årsaken.

Men som nevnt, mange grunner til at en bane kan bli stengt en liten periode.

Nja, det med kumlokkene var ment som en spøk. Men at Obama-besøket kan ha noe med årsakene å gjøre skal jo ikke utelukkes.

Hehe tror du misforsto :)

Jeg mente å si at militær aktivitet kanskje var årsaken, ikke sveising :p

Slapp av. Kanskje et fly som meldte fra om prioritert landing pga low fuel?

Back