DYflyer
Aviation Junkie
Østblokk-stål
Som lovt i "trip-reporten", så legger jeg ut litt bilder fra min tur til Kiev. De aller fleste er fra museumet ved Zhulyany-flyplassen (IEV). Her var det utrolig mye artig å se, og kun dette museumet alene er verd turen. Også veldig positivt at flyene vedlikeholdes, fly restaureres og samlingen utvides. Det ble selvfølgelig utrolig mange bilder og litt vanskelig å velge ut hvilke jeg skulle poste her, men tror jeg har fått ett greit utvalg. Starter først med ett fra en samling militær-matriell i selve Kiev.
Nei, det er ikke en DC3
Merkelige ting flyr over oss
Og så var vi på museumet. For ett syn som møtte oss. En TU-104
Mig 15
Yak-18PM
Burde vel ikke trenge noen presentasjon (IL-62)
Og hva finner man når man snoker litt rundt i en IL-62?
Cockpiten
En eldre Ilyushin. IL-18
En annen stor maskin. IL-86
En av den litt mer agresive typen. SU-25
Yak-28U
Denne er vel litt mer kjent. IL-76
Så litt kremvispere. MI-24 (Hind). Har i grunn alltid innbilt meg at disse er større, men er jo fryktinngytende nok.
MI-4a. Har de sett på tegnefilmer når de tegnet dette
.
MI-2
Nå begynner vi å snakke om store helikoptere. MI-6
Også de litt mer merkelige helikopterene igjen. KA-25PL og KA-27PL.
Jeg klarer ikke helt å bestemme meg om denne er stygg eller kuul. Antageligvis så stygg at den er kuul.
I hvertfall en fasinerende maskin. BE-12
TU-22M-0
TU-134UBL
Fra venstre: TU-22M-0, TU-22M-2, TU-22M-3
Man kan ikke annet å bli grepet av litt ærefrykt når man vandrer rundt her. TU-142M-3
Nok en kjenning (i hvertfall for oss på OSL) TU-154
TU-134A
Artig liten ting. AN-2
Yak-3
Mig 21
Anatra
Avslutter med ett par bilder fra Kiev Borispol flyplass. Først en Yak-40
An-24
Okay, så måtte jeg ta med ett vestlig fly også. Jeg klarer ennå ikke bestemme meg for om jeg liker fargen. Annerledes i hvertfall.
Som lovt i "trip-reporten", så legger jeg ut litt bilder fra min tur til Kiev. De aller fleste er fra museumet ved Zhulyany-flyplassen (IEV). Her var det utrolig mye artig å se, og kun dette museumet alene er verd turen. Også veldig positivt at flyene vedlikeholdes, fly restaureres og samlingen utvides. Det ble selvfølgelig utrolig mange bilder og litt vanskelig å velge ut hvilke jeg skulle poste her, men tror jeg har fått ett greit utvalg. Starter først med ett fra en samling militær-matriell i selve Kiev.

Nei, det er ikke en DC3

Merkelige ting flyr over oss

Og så var vi på museumet. For ett syn som møtte oss. En TU-104

Mig 15

Yak-18PM

Burde vel ikke trenge noen presentasjon (IL-62)

Og hva finner man når man snoker litt rundt i en IL-62?

Cockpiten

En eldre Ilyushin. IL-18

En annen stor maskin. IL-86

En av den litt mer agresive typen. SU-25

Yak-28U

Denne er vel litt mer kjent. IL-76

Så litt kremvispere. MI-24 (Hind). Har i grunn alltid innbilt meg at disse er større, men er jo fryktinngytende nok.

MI-4a. Har de sett på tegnefilmer når de tegnet dette

MI-2

Nå begynner vi å snakke om store helikoptere. MI-6

Også de litt mer merkelige helikopterene igjen. KA-25PL og KA-27PL.

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg om denne er stygg eller kuul. Antageligvis så stygg at den er kuul.

TU-22M-0

TU-134UBL

Fra venstre: TU-22M-0, TU-22M-2, TU-22M-3

Man kan ikke annet å bli grepet av litt ærefrykt når man vandrer rundt her. TU-142M-3

Nok en kjenning (i hvertfall for oss på OSL) TU-154

TU-134A

Artig liten ting. AN-2

Yak-3

Mig 21

Anatra

Avslutter med ett par bilder fra Kiev Borispol flyplass. Først en Yak-40

An-24

Okay, så måtte jeg ta med ett vestlig fly også. Jeg klarer ennå ikke bestemme meg for om jeg liker fargen. Annerledes i hvertfall.