airBaltic imponerte ikke... Vet ikke om førsteinntrykket ble trukket ned fordi vi hadde fått nok vin hos Gino Valente kvelden før og dermed fikk "sjokk" av de grelle og skittengrønne "headcovers" som hang på de slitte blå skinnstolene. Når veggene er beigebrune (håper ikke de bare var skitne?) så blir ikke det visuelle inntrykket særlig positivt.
Maskinen kom inn 30 minutter forsinket og dro 1 minutt før rutetid...:clap Seterad 11 var "vår og ved rad 8 slutter de høye setene og det var ikke særlig komfortabelt å sette seg ned...trangt!!! og absolutt ingen hodestøtte. Når de lukket døren og rad 9 var ledig flyttet vi frem til fortsatt lave seterygger - men ved nødutgang og det gjorde reisen mye bedre. For første gang på mange år fikk jeg også smake (ja vi kjøpte frivillig - eller gjorde vi det?) Freixnet... Flyvertinnen opplyste mnemlig på dårlig østblokkengelsk og et enda dårligere PA-system - You will get drinks in 5 minutes!!! Og vi tørr jo ikke nekte en slik ordre...
Landet 15 minutter før tid i et snerikt Vilnius...og en flyplass som mest av alt minnet om en liten tysk jernbanestasjon:angry:
Returen var litt bedre...forsinket men det var tydligvis ikke noe man beøvde å beklage. Flyet var "renere" og hadde hvite vegger men fortsatt slitte stoler og grelle "headcovers" - fikk nødutgang ved sjekkinn så vi sov veien vestover...når man står opp 03:30 så er det godt med en liten morgenlur...
Av det jeg har fløyet Norwegian så har de ikke mye å frykte fra airBaltic...