Oslo-Toronto via København - Air Canada og SAS

Solvi

ScanFlyer Blue
Oslo-Toronto via København - Air Canada og SAS

Jeg skal kanskje noen turer til Toronto neste år, og kikker derfor på rutetider og priser på denne ruten. På Air Canadas sider får jeg bare opp ruteforslag med bytte i Frankfurt, München eller New York(!), ikke via København. På SAS' sider kommer det bare opp ruteforslag via New York, eller med 2 bytter (f.eks. Stockholm og Chicago eller København og Washington DC). Er det noen søketriks jeg ikke forstår?

Re: Oslo-Toronto via København - Air Canada og SAS

Jeg hadde samme problem i fjor, måtte faktisk via expedia for å få ønsket routing. Eksempel fra vilkårlige datoer i mai neste år:

Skjermbilde 2014-09-25 kl. 20.09.30.png

http://www.expedia.no/ velg kun fly og inn på flere reisemål. Der legger du inn osl-cph,cph-yyz,yyz-cph og til slutt cph-osl. Ruten blir nok benyttet av meg også i fremtiden, så setter pris på tips for en enklere bestilling :google

Last edited:

Takk, da sjekker jeg Expedia. Merkelig at Air Canada ikke legger inn denne ruten i sine egne bookingsystemer? Ser at det er samme problemet hvis man søker på reiser fra Stockholm, Göteborg, Helsinki eller Stavanger også. Fra Bergen får jeg bare feilmeldinger, og byer som Trondheim eller Tromsø ligger ikke inne i det hele tatt.

Et alternativ er jo å legge mellomlandingen til Keflavik.

Bare en tanke: Går ruten hver dag? Søker du på dager du er sikker på at ruten går?

Bare en tanke: Går ruten hver dag? Søker du på dager du er sikker på at ruten går?

Fant ut selv at det ikke var grunnen. F.eks. 12. desember går Købenavnruten, men fra Oslo vil de rute meg via Tyskland.

Ser også at flightene OSL-Tyskland opereres av LH, så kanskje de av en eller annen grunn bare bruker LH på de flightene.

Ja, jeg har sjekket på diverse forskjellige datoer både i høst og til våren, og sjekket at den går fra CPH den dagen. F.eks. sjekket jeg akkurat 30 september. Hvis jeg søker fra København får jeg direkteflight kl 12.20. Hvis jeg bytter til Oslo får jeg kun via Frankfurt, München eller New York.

Hvis jeg ikke tar helt feil er ruten x24 fra CPH og x13 fra YYZ, uten at jeg skal si det helt sikkert. Jeg synes det er snodig at jeg måtte via expedia for å få ønsket routing, hverken SK,LH eller AC ville gi meg via CPH med AC.

Merkelig at Air Canada ikke legger inn denne ruten i sine egne bookingsystemer? Ser at det er samme problemet hvis man søker på reiser fra Stockholm, Göteborg, Helsinki eller Stavanger også. Fra Bergen får jeg bare feilmeldinger, og byer som Trondheim eller Tromsø ligger ikke inne i det hele tatt.

Virker som transfer med SAS ikke er helt "offisielt" her. TRD og TOS er vel de eneste i utvalget Lufthansa ikke flyr til. Var alternativet via New York med SK eller UA? Virker uansett litt rart. Ville trodd transfer fra SK skulle være en forutsetning for ei slik rute fra CPH.

Virker som transfer med SAS ikke er helt "offisielt" her. TRD og TOS er vel de eneste i utvalget Lufthansa ikke flyr til. Var alternativet via New York med SK eller UA? Virker uansett litt rart. Ville trodd transfer fra SK skulle være en forutsetning for ei slik rute fra CPH.

Det som er vittig er at du får opp alternativet via CPH med AC hvis du reiser fra BGO.

Skjermbilde 2014-09-29 kl. 06.53.12.png

Derimot vil ikke SAS gi deg muligheten hvis du reiser fra Oslo på samme dato, og ser helst at du flyr via EWR.

Har bestilt TRD-CPH-YYZ-CPH-TRD med SK/AC tidligere, men da via wf.no.

Mener jeg har fått ruten opp hos sas.no også.

Antar det kan ha noe og si at SAS ikke er med i LH-UA-AC sin JV over Atlanteren og de derfor forsøker i en viss grad få folk til heller og booke på egne flighter?

Eg fekk opp ruta frå Trondheim ved søk i sommar. Den kom ikkje opp på heimreise, men det vart sikkert feil dag.

Fant ut selv at det ikke var grunnen. F.eks. 12. desember går Købenavnruten, men fra Oslo vil de rute meg via Tyskland.

Ser også at flightene OSL-Tyskland opereres av LH, så kanskje de av en eller annen grunn bare bruker LH på de flightene.

Flyr ikke AC fra LHR til Toronto?

Eg fekk opp ruta frå Trondheim ved søk i sommar. Den kom ikkje opp på heimreise, men det vart sikkert feil dag.

På SAS' sider får man opp alternativet Trondheim-København-Toronto, men på Air Canadas egne sider får man ikke søkt på Trondheim i det hele tatt. "Your departure airport was not recognized. Please be sure to enter a valid name and try again."

Back