Oslo-Tallinn-Tbilisi-Tallinn-Oslo
Reiserute:
18. juli 2012: Estonian Air Oslo (OSL)–Tallinn (TLL), Embraer 170
18. juli 2012: Estonian Air Tallinn (TLL)–Tbilisi (TBS), Canadair Regional Jet 900
31. juli 2012: Estonian Air Tbilisi (TBS)–Tallinn (TLL), Canadair Regional Jet 900
1. august 2012: Estonian Air Tallinn (TLL)–Oslo (OSL), Embraer 170
Etter to avslappende uker på hytta var batteriene ladet opp på nytt, og jeg var klar for en av de mer spennende og originale sommerferiene jeg noen gang har planlagt. Vi valgte Georgia mye takket være kollegaer som hadde vært der tidligere og deres kontakter i landet. Georgia ligger i Transkaukasus, mot Russland i nord, Aserbajdsjan i øst, Armenia i sør, Tyrkia i sørvest og Svartehavet i vest. Landet er på størrelse med Sveits og tilsvarer en fjerdedel av Norge. Ettersom det er få som kan engelsk i Georgia (de hadde inntil nylig bare russisk på skolen) og fordi det er svært vanskelig å reise rundt på egenhånd, bestilte vi et turprogram med en fast engelskspråklig sjåfør. Vi fikk dermed mulighet til å se svært mye - alt fra de store fjellkjedene i nord, via vingårdene i øst og storbyene midt i landet til svartehaskysten i vest. Om vi tar med prisen for overnattinger kostet reisen med sjåfør i overkant av 10.000 kr., pluss flybilletter.
Det finnes i hovedsak bare tre enkle måter å komme seg til Tbilisi fra Norge: med airBaltic via Riga, Lufthansa via München eller Estonian Air via Tallinn, ellers er det også mulig å fly bmi (British Airways fra vinterprogrammets start 2012/13) eller Turkish Airlines. Alle flyselskaper flyr på natten, og prisene ligger vanligvis på 3-4000 kr. t/r, men under et Estonian Air-salg i vinter klarte vi å finne billetter til drøyt 1500 kr. t/r per person. airBaltic hadde omtrent samme pris, men ettersom EuroBonus er Estonian Airs offisielle bonusprogram, og jeg har gullkort, var det liten tvil om hvem vi skulle velge.
Reiserute:
18. juli 2012: Estonian Air Oslo (OSL)–Tallinn (TLL), Embraer 170
18. juli 2012: Estonian Air Tallinn (TLL)–Tbilisi (TBS), Canadair Regional Jet 900
31. juli 2012: Estonian Air Tbilisi (TBS)–Tallinn (TLL), Canadair Regional Jet 900
1. august 2012: Estonian Air Tallinn (TLL)–Oslo (OSL), Embraer 170

Etter to avslappende uker på hytta var batteriene ladet opp på nytt, og jeg var klar for en av de mer spennende og originale sommerferiene jeg noen gang har planlagt. Vi valgte Georgia mye takket være kollegaer som hadde vært der tidligere og deres kontakter i landet. Georgia ligger i Transkaukasus, mot Russland i nord, Aserbajdsjan i øst, Armenia i sør, Tyrkia i sørvest og Svartehavet i vest. Landet er på størrelse med Sveits og tilsvarer en fjerdedel av Norge. Ettersom det er få som kan engelsk i Georgia (de hadde inntil nylig bare russisk på skolen) og fordi det er svært vanskelig å reise rundt på egenhånd, bestilte vi et turprogram med en fast engelskspråklig sjåfør. Vi fikk dermed mulighet til å se svært mye - alt fra de store fjellkjedene i nord, via vingårdene i øst og storbyene midt i landet til svartehaskysten i vest. Om vi tar med prisen for overnattinger kostet reisen med sjåfør i overkant av 10.000 kr., pluss flybilletter.
Det finnes i hovedsak bare tre enkle måter å komme seg til Tbilisi fra Norge: med airBaltic via Riga, Lufthansa via München eller Estonian Air via Tallinn, ellers er det også mulig å fly bmi (British Airways fra vinterprogrammets start 2012/13) eller Turkish Airlines. Alle flyselskaper flyr på natten, og prisene ligger vanligvis på 3-4000 kr. t/r, men under et Estonian Air-salg i vinter klarte vi å finne billetter til drøyt 1500 kr. t/r per person. airBaltic hadde omtrent samme pris, men ettersom EuroBonus er Estonian Airs offisielle bonusprogram, og jeg har gullkort, var det liten tvil om hvem vi skulle velge.
Last edited: