Oslo - Rygge

BGO

TurbopropFlyer
Jeg skal en tur til Oslo i Mai og returen til Bergen har jeg no bestilt via Rygge. Blir spennende å teste den flyplassen. Men er det noen lokale (helt objektive personer) som kan fortelle meg hva som er den greieste måten å komme seg til den flyplassen på. NSB sier jo at toget er perfekt, Rygge-Eekspressen og Time-Ekspressen sier at buss er det beste, Oslo Taxi lover å betale skatt for turen hvis jeg velger de og Europcar sier jeg bør leie en bil....

Noen erfaringer?

Buss er best. Tog er i utgangspunktet bra, men da er du nødt til å laste om fra tog til buss for de siste få kilometrene.

Det er vel litt tidlig med erfaringer enda, men det kommer veldig an på hvor du skal reise fra i Oslo. Herlovs svar tar nok utgangspunkt i at du befinner deg i nærheten av et busstopp. Bor du f.eks. langs Østfoldbanen kan det være like greit å hoppe på et lokaltog til Ski og bytte til et Mossetog (eller ta toget til Moss). Bor du i nærheten av et busstopp eller det er greit å komme seg til Galleriet er nok buss det greieste.

Ikke ta toget til Moss, men til Rygge stasjon. Der er det gratis shuttle-buss til terminalen. (Jeg vet ikke hvor godt det fungerer.)

Hvis du skal reise fra Oslo sentrum ville jeg satset på Halden-toget til Rygge Kun to stopp underveis (Ski og Moss) og 50 min reisetid fra Oslo S + bedre komfort enn på buss.

Ryggeekspressen reklamerer med at busstidene er tilpasset flytidene. Ulempen er at de kjører en omvei via Ryen og stopper noen steder underveis (men det kan jo og være en fordel avhengig av hvor du reiser fra). Det er oppgitt reisetid 65 min. Timeekspressen kjører ikke om Ryen og bruker 55 min med 4-5 stopp underveis.

Last edited:
Back