Oslo-København-Hamburg-Zürich-Manchester-Zürich-Hamburg-Oslo
Reiserute:
9. januar 2009: SK1461 Oslo (OSL)–København (CPH), Boeing 737-800W
9. januar 2009: SK1641 (QI) København (CPH)–Hamburg (HAM), Canadair Regional Jet 200
9. januar 2009: LX1057 Hamburg (HAM)–Zürich (ZRH), Airbus A320-200
9. januar 2009: LX380 Zürich (ZRH)–Manchester (MAN), Airbus A320-200
23. januar 2009: LX391 Manchester (MAN)–Zürich (ZRH), Airbus A319-100
23. januar 2009: LX1056 Zürich (ZRH)–Hamburg (HAM), Airbus A320-200
23. januar 2009: LH3154 Hamburg (HAM)–Oslo (OSL), Canadair Regional Jet 200
Etter å ha fløyet 93,383 kilometer fordelt på 93 flygninger i 2008, var jeg bare noen tusen poeng unna SAS EuroBonus Gold. Jeg valgte derfor å arrangere et aldri så lite mileage run for å klare det innen kvalifiseringsperioden gikk ut i januar. Jeg skulle til Leeds for avsluttende eksamener i januar, og jeg planla derfor en tur-retur reise til Manchester. Jeg bestilte først en tur-retur-reise fra Hamburg til Manchester via Zürich for 2400 kr. i Business Class med SWISS, og deretter billetter med Lufthansa tur-retur fra Oslo til Hamburg for 900 kr. i Economy Class.
Jeg var i utgangspunktet veldig heldig med flytidene og hadde hele veien 2-3 timer differanse i Hamburg. Dessverre skjedde det endringer i flytidene slik at reisen totalt sett ikke ble like smidig som planlagt. For det første kansellerte Lufthansa sin formiddagsavgang til Hamburg og satt meg på et kveldsfly. Jeg fikk booket meg om gratis til en morgenavgang med SAS via København, som gjorde reisen veldig mye lenger og mye mer slitsom. Ombookingen førte heldigvis til at jeg fikk billetter med 100 prosent EuroBonus-opptjening (H-klasse). Videre ble det justeringer i Swiss-flightene fra Hamburg, noe som bidrog til at jeg fikk mer tid enn først antatt i Hamburg både på utreise og retur. Dermed var det med skrekkblandet fryd at jeg tok fatt på denne omfattende runden...
Reiserute:
9. januar 2009: SK1461 Oslo (OSL)–København (CPH), Boeing 737-800W
9. januar 2009: SK1641 (QI) København (CPH)–Hamburg (HAM), Canadair Regional Jet 200
9. januar 2009: LX1057 Hamburg (HAM)–Zürich (ZRH), Airbus A320-200
9. januar 2009: LX380 Zürich (ZRH)–Manchester (MAN), Airbus A320-200
23. januar 2009: LX391 Manchester (MAN)–Zürich (ZRH), Airbus A319-100
23. januar 2009: LX1056 Zürich (ZRH)–Hamburg (HAM), Airbus A320-200
23. januar 2009: LH3154 Hamburg (HAM)–Oslo (OSL), Canadair Regional Jet 200

Etter å ha fløyet 93,383 kilometer fordelt på 93 flygninger i 2008, var jeg bare noen tusen poeng unna SAS EuroBonus Gold. Jeg valgte derfor å arrangere et aldri så lite mileage run for å klare det innen kvalifiseringsperioden gikk ut i januar. Jeg skulle til Leeds for avsluttende eksamener i januar, og jeg planla derfor en tur-retur reise til Manchester. Jeg bestilte først en tur-retur-reise fra Hamburg til Manchester via Zürich for 2400 kr. i Business Class med SWISS, og deretter billetter med Lufthansa tur-retur fra Oslo til Hamburg for 900 kr. i Economy Class.
Jeg var i utgangspunktet veldig heldig med flytidene og hadde hele veien 2-3 timer differanse i Hamburg. Dessverre skjedde det endringer i flytidene slik at reisen totalt sett ikke ble like smidig som planlagt. For det første kansellerte Lufthansa sin formiddagsavgang til Hamburg og satt meg på et kveldsfly. Jeg fikk booket meg om gratis til en morgenavgang med SAS via København, som gjorde reisen veldig mye lenger og mye mer slitsom. Ombookingen førte heldigvis til at jeg fikk billetter med 100 prosent EuroBonus-opptjening (H-klasse). Videre ble det justeringer i Swiss-flightene fra Hamburg, noe som bidrog til at jeg fikk mer tid enn først antatt i Hamburg både på utreise og retur. Dermed var det med skrekkblandet fryd at jeg tok fatt på denne omfattende runden...
Last edited: