• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OSL: Utenlandsflyvninger fra innenland?

Star Flyer

Star Alliance only.
Hei!

Har noen kjente som skal til Biarritz (BIQ) i morgen med SAS, avgang 07:30.
Ser at den er satt opp i gate 10. Dette er jo en innenlandsgate?

Vanligvis når utenlandsfly går fra innenlandsgater/fjernpark er det vel 35A/B og andre bussgater som blir brukt?

Hva skjer her? Skal de gå til venstre (mot innland) for å komme til flyet? Er dette mulig?
Passasjerer som reiser i Plus mister vel utenlandslounge, og andre Duty Free?

Attachments

• Skjermbilde 2014-07-07 kl. 22.54.22.png
    Skjermbilde 2014-07-07 kl. 22.54.22.png
    86.8 KB · Views: 680
Det blir nok rettet til en bussgate. Regner med at parkeringsposisjon/gate oppdateres sammen i parkeringssystemet og at gate rettes manuelt etterpå.

Har dratt til Spania fra gate 10, men bordet da en bussgate på utland. No stress.

Tviler jeg ikke på - det har jeg selv gjort. Men da stod det vel (feks.) 35A som din gate og ikke 10? :)

Det blir nok rettet til en bussgate. Regner med at parkeringsposisjon/gate oppdateres sammen i parkeringssystemet og at gate rettes manuelt etterpå.

Det retter seg nok ja. :)

Tenkte at OSL (pga plassmangel) hadde laget en "utenlandskoloni" på innenlandspiren - men da er det avkreftet :lol:

Tviler jeg ikke på - det har jeg selv gjort. Men da stod det vel (feks.) 35A som din gate og ikke 10? :)

Det retter seg nok ja. :)

Tenkte at OSL (pga plassmangel) hadde laget en "utenlandskoloni" på innenlandspiren - men da er det avkreftet :lol:

Samme morgen ja. Hva det sto kvelden før aner jeg ikke.
Den tid, den sorg

Hej!

Någon gång ska man skriva det första inlägget och då kan jag göra det nu å förklara vad som hänt :)

När vi på Flypark placerar en utlandsavgång på innland så måste vi skapa bussgaten manuellt. Om det är mycket att göra så kan det hända att man missar att lägga upp en bussgate. Men då finns det alltid någon go kollega som påpekar att man missat den biten. Det blir riktigt tillslut men det kan se lite fel ut fram till riktig gate plubliceras :)

Back