OSL ønsker bruke taxebane til avgang neste sommer

Re: OSL ønsker bruke taxebane til avgang neste sommer

I følge artikkelen vil det gi omtrent 2200m med tilgjengelig bane, så vil vel være nok for det store flertallet av avgangene
 
Re: OSL ønsker bruke taxebane til avgang neste sommer

I følge artikkelen vil det gi omtrent 2200m med tilgjengelig bane, så vil vel være nok for det store flertallet av avgangene

Det er omtrent det samme som 06/24 på FBU. Begrensningen ligger trolig mest på bredden - Tango er vel litt smalere enn rullebanen, er'n ikke?
 
Re: OSL ønsker bruke taxebane til avgang neste sommer

Dette går nok bra.
Vi brukte Y i Bodø for noen år siden.

:fly
 
Re: OSL ønsker bruke taxebane til avgang neste sommer

Nå er vel TWY T bare 23m bred. Håper ikke planen er å tillate fly på TWY S samtidig, det kan bli “spennende” med 75m mellom senterlinjene.
 
Re: OSL ønsker bruke taxebane til avgang neste sommer

Nå er vel TWY T bare 23m bred. Håper ikke planen er å tillate fly på TWY S samtidig, det kan bli “spennende” med 75m mellom senterlinjene.

Det er i tillegg skuldre på siden. Jeg husker ikke i farta hvor brede de er, men såvidt jeg vet har de samme bæreevne som taksebanen, så total bredde blir atskillig mer enn 23 meter.
 
Re: OSL ønsker bruke taxebane til avgang neste sommer

Det er i tillegg skuldre på siden. Jeg husker ikke i farta hvor brede de er, men såvidt jeg vet har de samme bæreevne som taksebanen, så total bredde blir atskillig mer enn 23 meter.

Det er mellom 43 og 45 meter bredde hele veien. Det blir litt forskjellig tilgjengelig lengde avhengig av baneretning, 2171/2576 nordover på 01C, 2466 meter sydover på 19C. Kun dagslysoperasjoner med kjentfolk: SK, DY og WF. Max code C fly, i praksis 737 og 320-slekta som de største.
 
Re: OSL ønsker bruke taxebane til avgang neste sommer

Da var 19C tatt i bruk for første gang i dag. DY754 til TRD tok jomfruturen
 
Re: OSL ønsker bruke taxebane til avgang neste sommer

Fikk testet dette i går ettermiddag. Må si det var en litt merkelig følelse. Var forresten ett helt stappa fullt DY fly, inkl 2 pax på klapp helt bakerst, vi brukte nok mye av tilgjengelig bane på den takeoffen.
 
Re: OSL ønsker bruke taxebane til avgang neste sommer

Fikk testet dette i går ettermiddag. Må si det var en litt merkelig følelse. Var forresten ett helt stappa fullt DY fly, inkl 2 pax på klapp helt bakerst, vi brukte nok mye av tilgjengelig bane på den takeoffen.

Du hadde mindre bane på FBU. NG har bedre performance enn både DC-9 og 737-200. Pyse. ;)
 
Re: OSL ønsker bruke taxebane til avgang neste sommer

Har ikke hørt så mye om denne oppgraderingen i det siste. Er alt i rute for åpning neste uke ? Noen som har bilder fra prosessen ?
 
Re: OSL ønsker bruke taxebane til avgang neste sommer

Nesten litt skuffet, jeg lå og halvsov i setet 3 min etter boarding, og fikk overhodet ikke med meg denne "sensasjonen" når jeg fløy via OSL... :p
 
Re: OSL ønsker bruke taxebane til avgang neste sommer

Slik så rullebanen ut 18.juli tatt fra WF175 til HOV. Hadde ikke tenkt noe mer på dette om jeg ikke hadde fulgt med på flyprat :lol:

48413374707_22e4df49f3_b.jpg
 
Re: OSL ønsker bruke taxebane til avgang neste sommer

Nesten litt skuffet, jeg lå og halvsov i setet 3 min etter boarding, og fikk overhodet ikke med meg denne "sensasjonen" når jeg fløy via OSL... :p

Jeg har testet den 2 ganger.
Kjempe kult :p Anbefales :colgate:
 
Re: OSL ønsker bruke taxebane til avgang neste sommer

Skvatt litt på flighten til SDN når vi tok av og så asfaltmaskinene til høyre.
 
Re: OSL ønsker bruke taxebane til avgang neste sommer

Har det blitt nevnt fra cockpit eller kabin at dere tar av fra taksebanen?
 
Re: OSL ønsker bruke taxebane til avgang neste sommer

Har det blitt nevnt fra cockpit eller kabin at dere tar av fra taksebanen?

Jeg har tatt av to ganger derfra, og det har ikke blitt nevnt noen av gangene.
 
Re: OSL ønsker bruke taxebane til avgang neste sommer

Hvorfor skulle de nevne det? Det er jo en helt vanlig rullebane .. Hadde de satt på flottører og tatt av fra Hurdalssjøen, derimot ... ;)
 
Back
Top