Den viser at OSL nå er nr 10 i Europa hva angår Intra-Europeisk kapasitet.
Dette har vi jo sagt lenge, men har et inntrykk av at det teller svært lite for de som faktisk burde kunne benytte dette til sin fordel.
Dette har vi jo sagt lenge, men har et inntrykk av at det teller svært lite for de som faktisk burde kunne benytte dette til sin fordel.
Osl har et vanvittig nedslagsfelt og rutenett til resten av skandinavia.
En undersökning som kartlägger resenärernas resemönster och slutdestination säger nog mer om OSLs potential.
På den här listan placerar sig OSL högt upp tack vare sin omfattande inrikestrafik.
Det kunne være yderst interessant at se denne liste renset for inderigstrafik - på en sådan liste ville OSL nok få en plads noget længere nede på listen
CPH er ikke blevet forbigået. Der er lavet/fremstillet en "manipuleret" liste, der viser at OSL er større end CPH og ARN, hvis man fjerner visse fly.
OSL har de seneste år klaret sig forholdsmæssigt bedre end CPH og ARN, og ja, betingelserne i europæisk lufttrafik er ændret markant. Flere nye selskaber, flere nye direkte ruter = mindre trafik via CPH. Og selvom CO og TG har succes, og DY truer med konkurrence, så er der altså stadig et stykke vej endnu...
Det er bare tall og de kan manipuleres som det passer .. ikkeno å hisse seg opp etter.
Vel, jeg vil ikke tro at RDC Aviation har laget og manipulert denne listen slik at OSL skulle fremstå høyere på listen enn CPH. Dette er intra-europeisk trafikk, og betyr naturlig nok at interkontinental trafikk ikke er inkludert all den tid dette ikke er europeisk trafikk. At det er mye innenrikstrafikk i Norge er utvilsomt riktig, men det endrer ikke det faktum at på intra-europeisk trafikk er OSL i oktober 2009 større enn både CPH og ARN.
Samme spørgsmål kunne være, hvad pointen er ved at rense for IC-trafik?
Vel, siden tråden handler om inter-Euopeisk trafikk, skulle vel det være innlysende?
Innenriks trafikk, derimot, skjer fortsatt innenfor Europa, også norsk innenriks. Det geografiske begrepet Europa er ikke begrenset til EU.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.