OSL morgenfly

Fjordheim

ScanFlyer Blue
God kveld,

Kjapt spørsmål, reiser sjelden fra OSL om morgenen (det er oftest TIL OSL grytidlig), men har en flight den 26/04 kl.0805 fra OSL. Jeg foreslo retur til HAU kl.1420, men sjefen var ikke enig. "Problemet" er at vi skal ut på festligheter :) kvelden før, og jeg har ikke lysst til å stå opp midt på natta. Vi skal bo på Rica Victoria i Vika; spørsmålet er da; hvor tidlig må vi da ta flytoget fra Oslo? Er vel en del kø på OSL på denne tiden av dagen?

Holder å være på OSL noe over 7, da har du god tid.

Tok ofte 07:40 avgangen til KRS i min forrige jobb og da pleide jeg møte opp på OSL rundt kl7 og rakk alltid flyet

Ta nattoget ned sovekupé til Stavanger den natta? Og båten videre neste morgen :cool:
(har ikke anelse om når toget går, bare ett innfall :p)

Ta nattoget ned sovekupé til Stavanger den natta? Og båten videre neste morgen :cool:
(har ikke anelse om når toget går, bare ett innfall :p)

Han må nok bryte opp midt i festlighetene da er jeg redd; toget går i 10-tida på kvelden.

Takker for konsise og konkrete (Someone) og "kreative" svar ;) (gjelder Basse-Hau).

Nattoget mellom Oslo & Stavanger har jeg ikke tatt siden slutten av 90-tallet, og har heller ingen planer om det nei :)

Får hive oss på et flytog i 0630 tiden da, blir sikkert tungt nok (når stenger Fridtjof egentlig?)

Mvh
Fjordheim

Nattoget med sovekupe er eit veldig godt alternativ mellom Oslo og Stavanger/Bergen/Trondheim, eller retur.
Ha kvelden i ro i den byen du reiser frå, ein frukost på eit hotell når du er framme, og klar til jobb kl 8.
Det fungerer veldig bra om du er av den sorten som lett søv i andre senger enn den heime. 😊

Nattoget med sovekupe er eit veldig godt alternativ mellom Oslo og Stavanger/Bergen/Trondheim, eller retur.
Ha kvelden i ro i den byen du reiser frå, ein frukost på eit hotell når du er framme, og klar til jobb kl 8.
Det fungerer veldig bra om du er av den sorten som lett søv i andre senger enn den heime.

Sover lett nesten overalt, problemet er at når man ankommer med tog til Stavanger på morgenkvisten uten bil så har man to alternativer for å komme seg videre for oss som bor nord for Boknafjorden; hurtigbåt, som går sjeldnere og sjeldnere, eller buss via Mortavika-Arsvågen. Begge deler tar 2-3 timer (avhengig av trafikken). Så det alternativet er uaktuelt, som alltid. Dyrere er det faktisk også.

Back