• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OSL-MIA nonstop

Som Discus sier, Open Jaw er topp der med relativt korte distanser. :exclaimation

Kjedelig å dra tilbake til for eks FLL hvis man er Orlando bare for å fly hjem. Selv har jeg booket CO til vinteren. Inn til FLL, bil rundt omkring som avleveres i RSW og så hjem derfra.;).

Hadde vaert noe om det hadde vaert SAS........

"Vi skal begynne å fly OSL-MIA...nei, vi skal ikke det allikevel...jo, forresten, det skal vi, så fort vi får et nytt fly....hmm, den dealen gikk i vasken gitt, vi skal visst ikke fly alikevel!";):colgate:

Da har det vel etter mine beregninger vært 2 flyvninger fra OSL-FLL. Noen som vet belegget på ruten så langt? (Trodde forresten at flyvningene skulle vare til ute i feb, men BLX slutter å fly 2. jan...?)

Da har det vel etter mine beregninger vært 2 flyvninger fra OSL-FLL. Noen som vet belegget på ruten så langt? (Trodde forresten at flyvningene skulle vare til ute i feb, men BLX slutter å fly 2. jan...?)

6B811 skal vitterlig operere hele W08 :

00XXX00 02JAN09 ....5..
C 763 Y283
09JAN09 09JAN09 ....5..
C 763 .Y283
16JAN09 16JAN09 ....5..
30JAN09 30JAN09 ....5..
13FEB09 13FEB09 ....5..
27FEB09 27FEB09 ....5..
13MAR09 13MAR09 ....5..
27MAR09 27MAR09 ....5..
C 763 Y283
ARN0430 OSL0530
OSL0640 FLL1700 :exclaimation

Den går ARN-OSL-FLL och från ARN har belägget varit bra, sen vet jag ju inte hur många som har klivit på i OSL. Ack ja, tidiga fredagar på ARN :)

Husker jeg fløy Garderemoen - Miami i -92, hovedsakelig for å fly 747 for første gang, m. Tower Air. Husker det som en spennendende opplevelse, men trangt ombord, sur betjening som ikke var helt venner med hverandre, ´nødlanding´i Goose Bay, Canada pga.passasjer m. hjertetrøbbel, alle lysene fra fly som sirklet over NYC, og omsider landing i MIA. Eneste savn i ettertid var mangel på kamera og at jeg ikke tok en DC-8 tur til Venezuela, har fremdeles til gode å fly 8´ern :-)

Husker jeg fløy Garderemoen - Miami i -92, hovedsakelig for å fly 747 for første gang, m. Tower Air. Husker det som en spennendende opplevelse, men trangt ombord, sur betjening som ikke var helt venner med hverandre, ´nødlanding´i Goose Bay, Canada pga.passasjer m. hjertetrøbbel, alle lysene fra fly som sirklet over NYC, og omsider landing i MIA. Eneste savn i ettertid var mangel på kamera og at jeg ikke tok en DC-8 tur til Venezuela, har fremdeles til gode å fly 8´ern :-)

Fløy Tower Air fra Gardermoen i 92? Jeg fløy med dem noen år tidligere, men da fra Fornebo til JFK via ARN, returen var direkte til Oslo. Husker ikke så mye fra flyturen, annet enn at jeg ikke var så imponert over Tower Air.

Glem ikke at charter har 20 kg. bagasje inkl. 5 kg. håndbagasje. Hvis kofferten veier 7 kg. så har du 8 kg. til klær etc. Deretter løper kg-taksameteret raskt !:cry::cry:

Rutefly har 2x23 kg pluss minst 10 kg. håndbagsje. Det er myyye å kjøpe i USA..I tillegg bonuspoeng på valgt program... Og mye bedre plass. 767-300 til TUI har 8 i bredden med skuldergnissing.( Normalt 7 på 767 .. )

Vil det si 3-2-3 eller 2-4-2 eller 4-0-4 konfig?

2+4+2, og det er vel en såkalt C-klasse foran med 2+3+2 med noe bedre benplass mot gebyr...

Back