OSL-IST-EZE-IST-OSL og comfort class hos TK

geirfugl

ScanFlyer Blue
TK,Turkish Airlines har helt utrolig bra priser i Comfort class på denne ruta,TK Comfort er 46 tommers pitch antakentligvis den beste Eco+ som finnes,mulighet for avgang 18.30 fra Oslo,neste dag til EZE,med gratis hotel (generelt,bra kjedehoteller),ankomst EZE,neste kveld,retur om kvelden fra EZE,igjen med gratis hotel i IST og videre til OSL 8.30-11.30,.

Koster 8900 og gir ca 22.000 poeng hos TK,som er nok til f,eks OSL-IST-LIS-IST-OSL.

Stopover i IST er gratis.

For øvrig så jeg omentrent samme pris for noen avganger OSL-IST-NRT-IST-OSL for reiser i juni/juli for etpar uker siden,igjen TK Comfort!!

Generelt er denne forbindelsen fra OSL til EZE den beste som finnes,du taper en dag på uttur og en på hjemtur,MEN,du kommer til EZE om kvelden og sover godt,uansett taper du en dag,,samme på hjemtur.
 
Last edited:
Re: OSL-IST-EZE-IST-OSL

Da har TK skiftet materiell på denne ruta. Fløy den i september 2013, det var en A340 med vanlig C og Eco. Ev. om de selger noen biz-seter som Comfort Class?

Forøvrig en drøy tur da det også er fuel stop i Sao Paulo. Satt heldigvis i C...
 
Re: OSL-IST-EZE-IST-OSL

Har lest mye bra om produktet, spesielt maten er "alltid" bra hos TK. Men de skal dessverre kutte Comfort Class, se bl.a http://www.flyertalk.com/the-gate/b...t-is-the-future-of-premium-economy-class.html

Vet ikke noe om tidsplan, men det er nok fare for å bli ombooket til økonomi.

Tror ikke det er stor fare for ombooking til Eco på akkurat denne ruta,siden Comfort er reintrodusert akkurat til EZE fra høsten av,generelt er det nok en del fare for ombooking til Y,med TK.De har for øvrig C for ca 16.000 fra Oslo til Buenos Aires,som også er bra.Har reist denne ruta en rekke ganger,og 340 maskinene i Y er ikke bra pga "underholdningsbokser" under nesten alle setene.

Og,joda,det er naturligvis en drøy tur,særlig siden det BESTANDIG er forsinkelse,men man kommer fram litt før midnatt på både ut og tilbake og unngår derfor mye jetlag,Europa til Argentina betyr uansett at det går med en hel dag til transport,her unngår man det meste av "zombiefekten",på utreise fra IST,som går på dagtid synes jeg for øvrig at forskjellen fra Comfort til Bizz er ganske liten,-bortsett fra maten da.

Jeg reiser TK flere ganger i måneden og skjønner ærlig talt ikke hvorfor maten er så vannvittig oppskrytt,bortsett fra LH i C,men det får bli en annen diskusjon!
 
Last edited:
Re: OSL-IST-EZE-IST-OSL

Da har TK skiftet materiell på denne ruta. Fløy den i september 2013, det var en A340 med vanlig C og Eco. Ev. om de selger noen biz-seter som Comfort Class?

Forøvrig en drøy tur da det også er fuel stop i Sao Paulo. Satt heldigvis i C...

TK selger noen F seter som C i innleide fly, fra Jet,tror jeg,men definitivt ikke C som Comfort,dessverre!!
 
Hm. Ja, smak og behag er jo forskjellige. Jeg syntes TK's rute med to-tre timers mellomlanding på GRU omtrent mellom kl 02 og 05, etter at man kanskje har rukket å sovne rundt kl 01, med tenning av fullt vaskelys og full sjauing av kabin var svært lite lystbetont.

For meg er LH 510/LH511 i en klasse for seg når det gjelder å komme seg smidig og smertefritt fra Norge til EZE.
 
Hm. Ja, smak og behag er jo forskjellige. Jeg syntes TK's rute med to-tre timers mellomlanding på GRU omtrent mellom kl 02 og 05, etter at man kanskje har rukket å sovne rundt kl 01, med tenning av fullt vaskelys og full sjauing av kabin var svært lite lystbetont.

For meg er LH 510/LH511 i en klasse for seg når det gjelder å komme seg smidig og smertefritt fra Norge til EZE.

Har brukt LH fra FRA flere ganger,riktignok nå,for noen år siden,såvidt jeg husker, gikk den seint om kvelden fra FRA,den var helt OK,men personlig foretrekker jeg å komme fram om kvelden,før i verden hadde den også stopp i Brasil på enkelte dager :-) Reiste den i alle tre klasser,er absolutt IKKE i tvil om at jeg ville foretrekke TK Comfort ifht LH Ecco,som koster omentrent det samme.Som du sier,smak og behag er imidlertid forskjellig.
 
Ja, tror at LH droppet GRU-mellomlandingen omtrent 2004.
Enig i at opplevelsen ombord vil være adskillig bedre i TK Comfort enn LH Eco. For meg (begynner ikke i OSL og reiser vanligvis med barn) blir totalopplevelsen allikevel mye mer slitsom med TK, siden det innebærer 34 timer med en haug med drøye transfers versus 17 timer med kun ett stopp med LH.
 
Last edited:
Når er det heller ikke lenge til LH for premium economy tiø EZE, mens TK er i ferd med å skrote sin. De må være det eneste selskapet som ikke fikk til dette og klarte tape penger på det?
 
Når er det heller ikke lenge til LH for premium economy tiø EZE, mens TK er i ferd med å skrote sin. De må være det eneste selskapet som ikke fikk til dette og klarte tape penger på det?

Men de fyllte vel halve flyet med denne klassen? Har de ikke 56 stoler eller noe pre. eco?
 
Problemet med TK Comfort er vell kanskje at de solgte/selger den litt for billig ifht kvaliteten,som jeg synes er den beste som finnes,det er riktig at de har noe sånt som 50-60 seter,LHs pre.eco tror jeg blir omentrent som BA o.l,dvs knapt sammenlignigsbart med TK,tror de tapte en del på redusert salg av C på en del ruter,endel TK maskiner opererer med C med "angled flat" og Comfort med 46 tommer og ca 115 graders "recline",da skall det en del til for å betale minst dobbelt så mye for C,særlig hvis det er dagflygninger.

BGO-FRA-EZE er naturligvis bedre en BGO-OSL-IST-EZE,særlig med unger.
 
Quote:
Originally Posted by geirfugl

BGO-FRA-EZE er naturligvis bedre en BGO-OSL-IST-EZE,særlig med unger.


Og der forsvant BGO-FRA helt fra og med vinterprogrammet ja. Sukk.


Wtfudge.. Fekk med meg tre til eitt fly, men ikkje at dei skulle legge ned heile ruta. Er dette for evig og alltid, eller berre for vinterprogrammet?
 
Back
Top