Hvorfor selger ikke QR og EK billetter Oslo-Sør-Amerika?
Hei.
Jeg sitter og lurer på hvorfor Qatar og Emirates ikke selger gjennomgående billetter fra Oslo til Sør-Amerika. QR flyr fra DOH til GRU/EZE, mens EK flyr fra DXB til både GRU og GIG/EZE. Men f.eks. i Emirates' søkemotor så forsvinner de sør-amerikanske destinasjonene helt hvis man har tastet OSL i fra-feltet.
Jeg er klar over at det er en skikkelig omvei, men noen ganger kan det være interessant likevel. De har jo begge et godt produkt og reiser man f.eks. i C-/F-klasse, så er jeg sikker på at mange ikke har noe i mot den drøye omveien. I tillegg er jo stopover-mulighetene fristende, særlig i DXB.
Er det noen som har en forklaring på hvorfor det er slik? Jeg skjønner at de ikke nødvendigvis markedsfører slike voldsomme omveier og kanskje at de vil ligge over alternativene i pris, men det går jo ikke en gang an å bestille billettene. Har de noe å tape på å tilby billetter, flyene går jo uansett? Er det noen grenser i MPM som gjelder (f.eks. for bonusbillettuttak)? Det burde i så fall gå an å blokkere for det samtidig som man tilbyr vanlige billetter for penger.
Jeg reiste selv OSL-IST-GRU-EZE med TK i høst i comfort class. Det var også en mange timer lang omvei sammenlignet med f.eks. OSL-FRA-EZE, men jeg følte at det defintivt var verdt det med god pris, kjempegodt produkt og stop-over i IST.
Hei.
Jeg sitter og lurer på hvorfor Qatar og Emirates ikke selger gjennomgående billetter fra Oslo til Sør-Amerika. QR flyr fra DOH til GRU/EZE, mens EK flyr fra DXB til både GRU og GIG/EZE. Men f.eks. i Emirates' søkemotor så forsvinner de sør-amerikanske destinasjonene helt hvis man har tastet OSL i fra-feltet.
Jeg er klar over at det er en skikkelig omvei, men noen ganger kan det være interessant likevel. De har jo begge et godt produkt og reiser man f.eks. i C-/F-klasse, så er jeg sikker på at mange ikke har noe i mot den drøye omveien. I tillegg er jo stopover-mulighetene fristende, særlig i DXB.
Er det noen som har en forklaring på hvorfor det er slik? Jeg skjønner at de ikke nødvendigvis markedsfører slike voldsomme omveier og kanskje at de vil ligge over alternativene i pris, men det går jo ikke en gang an å bestille billettene. Har de noe å tape på å tilby billetter, flyene går jo uansett? Er det noen grenser i MPM som gjelder (f.eks. for bonusbillettuttak)? Det burde i så fall gå an å blokkere for det samtidig som man tilbyr vanlige billetter for penger.
Jeg reiste selv OSL-IST-GRU-EZE med TK i høst i comfort class. Det var også en mange timer lang omvei sammenlignet med f.eks. OSL-FRA-EZE, men jeg følte at det defintivt var verdt det med god pris, kjempegodt produkt og stop-over i IST.