• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OSL i kveld,bilder

TigerBlack

ScanFlyer ettellerannet..
Det ble en liten tur på vollen i kveld mens min bedre halvdel trente med hunden. Vollen er åpen for fri ferdsel, ingen problem i det heletatt med å komme fram.

Her er ett par shots Håper de faller i smak :)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

Fine bilder!

Den USAF maskinen der var meget spesiell. Tenker på livery. Noen som vet hva den brukes til ?

Originally posted by LN-SEK
Fine bilder!

Den USAF maskinen der var meget spesiell. Tenker på livery. Noen som vet hva den brukes til ?

Ja, men da må jeg skyte deg etter at jeg har fortalt det. :) Neida, "The Speckled Trout" har vært brukt som testbed for spennende avionikk, men brukes også som VIP-maskin. Har så vidt jeg vet ikke vært på disse kanter siden forrige frigjøringsjubileum, da undertegnede var "vertskap" for fly og crew på Fornebu.

Originally posted by LN-SEK

Her er info om den:
C/n: 18345
L/n: 3025
First flight: 11.04.62
Reg.: 61-2669
Delivery date: 25.04.62
Type: C-135B
Kommentarer fra Airlinerlist.com:
Cvtd to WC-B 65
Str AMARC 20.07.72-07.11.72 CA003
Demod to C-B
Ret in svc 73
C-C 04.01.74
Used for advanced cockpit avionics testing , 412thTW Edwards AFB CA as "Speckled Trout", to be replaced after 07.02 by 57-2589
Seen in service Fairford 17.07.03 VIP-colours

Seen in service Fairford 17.07.03 VIP-colours

Det kan vel flere av oss skrive under på ja :)

http://www1.airpics.com/search/search.php?PHPSESSID=1e5a9978fa32ed356e2d56c98b264550&string=61-2669&si=0&count=&st=1&ar=2

Takker å bukker folkens :)

Det var en fin kveldstund der oppe igår, har tenkt meg en tur idag også,men reiser opp rett etter jobb (og håper det er 19R for landing)

Ser det er ett bilde som ikke kom med der igår.

Here is the missing one

7.JPG

Back