OSL Handling

Originally posted by Hurum

Merkelig nummereing av gater på OSL når en ser på kartet.
Gate 1 finnes ikke. Det gjør heller ikke gate 8, 9, 10, 25, 27, 29, 31, 33, 35, 37. Gatene ved 50 virker jo rotete...men kanskje fordi det avhenger av flytype?
Med så mange ledige nummer virker det rart at en bruke A og B på samme gatenummer.....mener å ha sett det, men mulig jeg har tatt feil.

Noen av de gatene du nevnte at ikke finnes på kartet er faktisk der. Men det er bussgater, som er beregnet for fjernoppstillingsplass først og fremst. F.eks 35A og 35B.

Ja mente jeg hadde sett 35A og B på OSL...hvorfor A og B på samme nr når en har så mange ledige nummer å ta av forresten....

Gate 1 finnes ikke. Det gjør heller ikke gate 8, 9, 10, 25, 27, 29, 31, 33, 35, 37. Gatene ved 50 virker jo rotete...men kanskje fordi det avhenger av flytype?
Med så mange ledige nummer virker det rart at en bruke A og B på samme gatenummer.....mener å ha sett det, men mulig jeg har tatt feil.

Jeg prøvde å kjøre bagasje ut til gate 31 forleden dag, men fant da ut etter en liten runde på flyplassen at den ikke eksisterte :D
Fant Stavangerflyet på gate 32 så alle fikk bagasjen sin!

Originally posted by MountainDew

Jeg prøvde å kjøre bagasje ut til gate 31 forleden dag, men fant da ut etter en liten runde på flyplassen at den ikke eksisterte :D
Fant Stavangerflyet på gate 32 så alle fikk bagasjen sin!

Mye er forvirrende med OSL.For pax og trafikk-ansatte så finnes gt31, men for stuerne blant annet så er ikke den en egen gate. Gt 30,32 og 34 er såkalt kombigater.Kan ta både innland og utenlands flighter. Når en innenlands flight går fra gt 30, kalles den gt31 for reisende. Dette kan være forvirrende!

Tror det kan være en aldri så liten "begrepsforvirring" ute og går. Det er nemlig ikke bestandig at gate nr. er det samme som parking stand nr.
"Gate" er et uttrykk/begrep som brukes "land-side" ift til passasjerer. Air-side er det korrekt å bruke stand nr. Som sagt det er ikke alltid at disse to stemmer overens.

An old man's experience :old

Originally posted by chocks
Når en innenlands flight går fra gt 30, kalles den gt31 for reisende. Dette kan være forvirrende!

Faktum er at den (parkering 30) heter 29 for de reisende på innenlandsavgang :D

Snakk om avsporing, spurte ikke "guttungen" om bag og hvor og hvilket flyselskap den kom fra? Nå er vi på flypark og gater..

Jeg syns ikke det er merkelig i det hele tatt. Her følges jo akkurat de samme prinsippene som en helt vanlig vei eller gate. Vi har partallene på nordsiden og oddetallene på sørsiden. 13 og 14 ligger rett overfor hverandre, sammen med 15 + 16 og 17 + 18 osv. Du påpeker at oddetallene 25-37 mangler, disse ville jo ligget rett inne i terminalen! Selvfølgelig er disse kuttet ut, slik som det også er hvis det langs en landevei er lange strekker der det bare er hus på den ene siden. Hvordan skulle skiltinga og pilene inne i terminalen vært om man på sørsiden i utlandspiren fortsatte med 25, 27 og 29? Etter sikkerhetskontrollen: "Gate 2-24, 26, 28, 30 til venstre" og "25, 27, 29, 31-53 til høyre"???

Det stemmer det at vi ikke har gate 1, men

Vi HAR gate 8, 9 og 10, som er innlands bussgater,
Vi HAR gate 35A og B, 37 A og B, som er SCHENGEN bussgater,
vi HAR gate 54, 55 og 56, som er Non-Schengen bussgater.....

De siste for dog snart nytt nr :wink pga ombygging....

Originally posted by Balle Chlorin

Hvorfor kaller du NP for "guttunger" hele tiden Bluejuice?

Hehe, det har bare blitt sånn, jeg ser jo bare unge gutter der borte, så derfor har det blitt slik, ikke vondt ment..

Originally posted by Bluejuice

Originally posted by Balle Chlorin

Hvorfor kaller du NP for "guttunger" hele tiden Bluejuice?

Hehe, det har bare blitt sånn, jeg ser jo bare unge gutter der borte, så derfor har det blitt slik, ikke vondt ment..

På tide det kommer noen "ungjenter" på ramp også :smile2 Alt for mannsdominert på ramp i NP. Er vel ikke noe yrke som frister, men ser at det er noen få i SGS og Servisair..

Det er litt synd at det ikke er flere jenter, det er jo ikke sååå tungt yrke dette her. Det var flere jenter på intervju hos dere, men de var vel ikke skikket siden de var jenter og ble sett ned på fordi de var jenter, og betraktet som "svake". Det var det inntrykket ei jeg kjenner fikk i fleisen da hun søkte jobb der og var på intervju

Det er litt synd at det ikke er flere jenter, det er jo ikke sååå tungt yrke dette her. Det var flere jenter på intervju hos dere, men de var vel ikke skikket siden de var jenter og ble sett ned på fordi de var jenter, og betraktet som "svake". Det var det inntrykket ei jeg kjenner fikk i fleisen da hun søkte jobb der og var på intervju

Det var merkelig siden det var jenter som intervjuet oss. Hørte det var noen som skulle begynne på kurs, men som ikke møtte opp, men om det stemmer vet ikke jeg. Synd hvis det er NP/Proffice sine holdninger som er skyld i dette. Jeg kommer til å undersøke/forfølge saken videre. Det er faktisk litt ensformig og bare jobbe med folk av samme kjønn. Det har jeg oppdaget før når jeg gikk fra det mannsdominerte elektrikeryrket til vekter på Flesland. Blir en annen stemning på jobben.

Når du merker en dragning til din kolleger så er det kanskje på tide å kreve å få inn noe feminint i stueravd.

Når du merker en dragning til din kolleger så er det kanskje på tide å kreve å få inn noe feminint i stueravd.

Jada mange kjekke svenske gutter i NP :D

Back