OSL Fredag 5/9 Ettermiddag og kveld!

SE-DYD

ScanFlyer Gold
Var en tur innom OSL fredag ettermiddag og utover kvelden- ut i de mørke timer! Det var voldsom trafikk av smågris med nogo attåt! Opplevde ventekøer av fly på opptil 7-8 stk. Var rene AMS, dog med noe redusert størrelse på flyene. Prøvde også å fange noen "fugler" etter mørkets frembrudd!:) - noe som resulterte i litt blurry resultat- men synes det var såpass ok effekt på noen av dem, at jeg likevel legger ved noen av det slaget også!

LN_RPL_OSL_1Y7J7235DE2.jpg

OK_XGE_OSL_FAES0151DE2.jpg

OH_BLE_OSL_FAES0407DE2.jpg

LN_ODT_OSL_1Y7J7191DE2.jpg

LN_KKV_OSL_FAES0375DE2.jpg

LN_TUJ_OSL_FAES0442DE2.jpg

LN_KKR_OSL_1Y7J7455DE2.jpg

LN_RRF_OSL_FAES0427DE2.jpg

LN_BRR_OSL_FAES0388DE2.jpg

LN_KHA_OSL_FAES0343DE2.jpg

CS_DMV_OSL_1Y7J7370DE2.jpg

LN_KKM_OSL_FAES0353DE2.jpg

LN_BRK_OSL_1Y7J7603DE2.jpg

LN_BUF_OSL_FAES0194DE2.jpg

Det kom også en "dagens overraselse" :)
EI_IGA_OSL_1Y7J7547DE2.jpg

EI_IGA_OSL_1Y7J7552DE2.jpg

Kjempefine bilder som alltid når du legger ut bilder, Dag!

Men du burde kanskje oppdatere informasjonen i kameraet, for alle bildene tatt med det kameraet blir tagget med fotograf: Geir Ove Tømmerbakk...

File name: LN_KKV_OSL_FAES0375DE2.jpg
File size: 649589 bytes (840x560, 11.0bpp, 2x)
EXIF Summary: 1/125s f/8.0 ISO250 600mm

Camera-Specific Properties:

Equipment Make: Canon
Camera Model: Canon EOS-1DS
Camera Software: Adobe Photoshop CS3 Windows
Photographer: Geir Ove Tømmerbakk

Image-Specific Properties:
(Resten er kuttet bort)

Last edited:
Kjempefine bilder som alltid når du legger ut bilder, Dag!

Men du burde kanskje oppdatere informasjonen i kameraet, for alle bildene tatt med det kameraet blir tagget med fotograf: Geir Tore Tømmerbakk eller hva det var det stod...

He! He!- Ja- det var første eieren av kameraet- jeg er 5'te eieren- så det er mange som ikke har oppdatert før meg også. Har egentlig ikke satt meg inn i hvordan jeg endrer dette! Vet du??

Jeg tror du må bruke software som kommer med kameraet og koble kameraet til PC med en wire. Mulig det funker med Canon Digital Photo Professional. Jeg husker ikke helt sikkert, men det var i alle fall med tilkobling til PC og et medfølgende software jeg satte mitt navn i kameraet...

Det kom også en "dagens overraselse" :)
EI_IGA_OSL_1Y7J7547DE2.jpg

EI_IGA_OSL_1Y7J7552DE2.jpg
der var fuglen vår ja....;) Flotte bilder
Denne er innom OSL 2 eller 3 ganger hver fredag denne høsten.;)
3. Oktober skal også undertegnede på tur med denne maskinen...:p :colgate:

Jeg tror du må bruke software som kommer med kameraet og koble kameraet til PC med en wire. Mulig det funker med Canon Digital Photo Professional. Jeg husker ikke helt sikkert, men det var i alle fall med tilkobling til PC og et medfølgende software jeg satte mitt navn i kameraet...

Trur man må via EOS Utility da.. var iallfall der jeg måtte via nu når jeg sku sette navnet mitt i kameraet :)

Den flyr, til, hmmm, hvor var det nå, hmmm, Venezia tror jeg Dag...
3 ganger frem og tilbake hver fredag!? Hva er det som foregår i Venezia på fredager- siden så mange drar dit da?- for de tar vel ikke med bare noen få på hver tur??:8:

Flotte bilder...kveldsbildet av 737`n til Norwegian var av de bedre.

Nydelige bilder, Dag. :)

Men si meg en ting....
Er det luka der bakkestrømmen kobles til som er åpen på dette bildet??

Det ser faktisk sånn ut... regner med at det medførte litt klapring og lyder i lufta... har hatt fly som har returnert på grunn av nettopp dette... slapp stuer..;)

Back