OSL-CPH-POZ-MUC-OSL-CPH-VNO-CPH-OSL (2011)

Steike så utrolig kult med de vindmøllene utenfor København! Der må jeg absolutt fly over en gang, majestetisk syn! :)

"Takk for turen" :spin

Steike så utrolig kult med de vindmøllene utenfor København! Der må jeg absolutt fly over en gang, majestetisk syn! :)

"Takk for turen" :spin

Bedre å ta båten iaff, den ligger også hele dagen i Køben som fint kan benyttes på Kastrup! :)

Takk for strålende rapport - informative tekster, gode bilder og ikke minst personelige refleksjoner. Likte også at du tar med dine opplevelser fra destinasjonen og hotellene.

Diners-loungene varierer dessverre veldig. Loungen i København holder jeg meg langt unna - mens den i Vilnius ikke er så verst til å være en kontraktslounge på en liten flyplass.

Ellers er det synd at det er såpass dyrt å fly regionalruter som dette - liker veldig godt å fly regionaljets og synes Polen og Baltikum er noe av det mer spennende i Europa - historisk, kulturelt og politisk. Men, det er som du selv påpeker ikke så lett å følge med på den politiske utviklingen, selv for oss statsvitere. Det gjelder også Polen, selv om partisystemet er enklere enn i Litauen. Valgdeltakelsen i Polen er likevel en katastofe, vet ikke hvordan det er i Litauen.

SE-DIR er for øvrig en MD-82.

Last edited:
Takk for utmerket rapport !! Rekken med gamle hus er svært lik f.eks. Gdansk og Wroclaw, ja. Ellers er det hyggelig at det på en jobbreise også er mulighet for litt: :drink :D

Tusen takk for en lang og fin trip report! Et øyeblikk trodde jeg du hadde fått en flaske vodka på hotellet i Vilnius, men vann duger vel det også :)

Flott og leseverdig rapport med mage gode illustrasjoner. Du gjør jo et visst poeng ut av arven fra kommunsittiden i Polen. Det jeg synes gjør Polen til et interessant reisemål er den pieteten de har for gammel sentrumsbebyggelse. Omtrent hver by har en flott gamleby - burde være et forbilde for oss i Norge hvor gamle trekirker råtner på rot og saneringkåte eiendomsutviklere ofte har lett spill med gamle hus.

Ellers artig at du under Sheraton-bildene fra Poznan har et bilde fra Adam Mickiewicz-universitetet. Like til høyre for statuene på bildet ligger det ytterliger et monument med mange årstall inngravert. Jeg måtte til slutt kjøpe en bok for å finne ut av de årstallene - som, viste det seg, alle markerte år for opprør mot prøysisk og russisk tyranni.

Takk for en flott TR. Enig med deg mht prisene til SAS til VNO, 5-6k for økonomibillett er noe stivt. Synd DY har så dårlig frekvens. Ellers kan jeg anbefale det Radisson Blu hotellet i gamlebyen.

w

Back