Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
Hei alle sammen!
Tenkte jeg skulle prøve meg på en trip report. Jeg tar turen med SAS og United Airlines til Chicago den 25. juli. Deretter går turen ORD-LGA-ORD den 26. juli og tilbake ORD-IAD-BRU-OSL den 1. august.
Det er sommer og dyrt å komme seg over Atlantern, særlig om du er sein å bestille. Jeg hadde gjort noen scoop i sommer, men turen jeg skal lage en rapport på, er en ekstratur grunnet innflytting i nyinnkjøpt leilighet i Chicago. Legger inn et lite møte i NYC med en samarbeidspartner slik at jeg kan få dekket litt av kosten med å dra over.
I sommer har jeg vært over i USA 3 ganger til nå, har 4 turer igjen.
2 av turene er med US nye rute ARN-PHL-ORD-PHL-ARN, rett og slett fordi billettene kostet USD 470 t/r, har tatt en av disse US turene, ikke akkurat himmelen, men levelig dersom du sparer mange tusen. Returen min ble bra. Flyet mitt ORD-PHL var så sent at jeg ikke hadde sjans å rekke PHL-ARN. Ble ombooket med LH ORD-FRA og fikk snakket meg direkte FRA-OSL. Fikk også en oppgradering til C på en 747 over dammen.
4 av turene går med UA via hhv LHR x 2, via CDG og BRU en gang hver. Fant 2 billetter i W klasse midt på sommeren LRH-ORD-LHR, kosta ca. 7-800 USD t/r pr. stk. OSL-LHR-OSL med SAS fikk jeg til rimeligste pris, som er ca. 1300 t/r, dog med kun råtne 25% EB poeng. CDG-ORD-CDG kosta kun 611 USD inkl alt, men er for Labour day weekend. Turen jeg skal skrive om, kosta hele 1100 USD r/t BRU, tok ut en bonusbillett t/r OSL-BRU-OSL i C, SAS gir halv pris på bonus til bl.a. BRU i sommer.
Den siste turen går i August med SK via ARN, begge billettene er kjøpt på SAS Y (Economy Extra) sommertilbud, som jeg mener gir mye for pengene. OSL-ARN-ORD-ARN-OSL koster litt over 9000.- inkl alt.
Utgangspunktet er bra. Jeg er både EBG og UAMP 1K medlem og har en rekke oppgraderingsinstrumenter å rutte med. Dog skal det være sagt at jeg brukte min siste SWU (system wide upgrade) ORD-LHR forrige mandag, slik at jeg er strippet for internasjonale ess frem til de nye e-kupongene dukker opp i oktober. Til nå i sommer har jeg sittet i C på alle interkontinentale flygningene bortsett fra US flighten ARN-PHL. Har postet noen bilder fra den flighten etter ønske fra mine FT kompiser. 762en til US er ikke akkurat peachy...
http://www.borat.no/index.php?show=23&expand=23
Reiserute:
25. juli OSL-BRU SK4743, 0745, B736, C klasse, sete 1D, bonusbillett.
25. juli BRU-IAD UA951, 1210, B763, C klasse, sete 6A, bekreftet oppgradering med 30.000 UA miles, alle segmenter
25. juli IAD-ORD UA519, 1624, B733, F klasse, sete 1B, bekreftet. oppgraderingen er en del av miles oppgraderingen på forrige segment
26. juli ORD-LGA UA674, 0900, A319, Y klasse, sete 6A, oppgradering ved bruk av 500 milers vouchers er requested, men ikke bekreftet, som 1K medlem får jeg bekreftet fær vanlige gullmedlemmer (Premier Executive) og Sølv (Premier). Oppgraderingen blir bekreftet 100 timer før avgang. Ifølge expertflyer er det kun 2 ledige F seter igjen... Men jeg har reservert sete i Economy Plus, Bulkhead.
26. juli LGA-ORD UA695, 2000, B752, Y klasse, sete 9C, oppgradering ved bruk av 500 milers vouchers er requested, men ikke bekreftet før 100 timer før avgang.
Ekstratur:
31. August: UA5812 ORD-DTW CRJ7 sete 1A F klasse kl 1100 mandag 31/7
31. August: UA359 DTW-ORD A320 sete 1A F klasse kl 1620 mandag 31/7
Begge veiene er jeg oppgradert med 500 milers
1. august ORD-IAD UA936, 1335, B777, C klasse, sete 8B, oppgradert med 500 milers
1. august IAD-BRU UA950, 1743, B763, Y klasse, sete 16F. Ingen oppgradering mulig, er booket i V klasse på returen, når du oppgraderer på poeng, må du minst ha en H klasse billett (gjelder kun internasjonale flygninger utenfor region 1).... Krysser fingrene for en op-up. Av og til selges oppgraderinger på flyplassen, men det er sjelden på sommeren.
2. August BRU-OSL SK4744, 1025, B736, C klasse, sete 1D
Skal forsøke å ta en del bilder, håper dere vil like rapporten!
Tenkte jeg skulle prøve meg på en trip report. Jeg tar turen med SAS og United Airlines til Chicago den 25. juli. Deretter går turen ORD-LGA-ORD den 26. juli og tilbake ORD-IAD-BRU-OSL den 1. august.
Det er sommer og dyrt å komme seg over Atlantern, særlig om du er sein å bestille. Jeg hadde gjort noen scoop i sommer, men turen jeg skal lage en rapport på, er en ekstratur grunnet innflytting i nyinnkjøpt leilighet i Chicago. Legger inn et lite møte i NYC med en samarbeidspartner slik at jeg kan få dekket litt av kosten med å dra over.
I sommer har jeg vært over i USA 3 ganger til nå, har 4 turer igjen.
2 av turene er med US nye rute ARN-PHL-ORD-PHL-ARN, rett og slett fordi billettene kostet USD 470 t/r, har tatt en av disse US turene, ikke akkurat himmelen, men levelig dersom du sparer mange tusen. Returen min ble bra. Flyet mitt ORD-PHL var så sent at jeg ikke hadde sjans å rekke PHL-ARN. Ble ombooket med LH ORD-FRA og fikk snakket meg direkte FRA-OSL. Fikk også en oppgradering til C på en 747 over dammen.
4 av turene går med UA via hhv LHR x 2, via CDG og BRU en gang hver. Fant 2 billetter i W klasse midt på sommeren LRH-ORD-LHR, kosta ca. 7-800 USD t/r pr. stk. OSL-LHR-OSL med SAS fikk jeg til rimeligste pris, som er ca. 1300 t/r, dog med kun råtne 25% EB poeng. CDG-ORD-CDG kosta kun 611 USD inkl alt, men er for Labour day weekend. Turen jeg skal skrive om, kosta hele 1100 USD r/t BRU, tok ut en bonusbillett t/r OSL-BRU-OSL i C, SAS gir halv pris på bonus til bl.a. BRU i sommer.
Den siste turen går i August med SK via ARN, begge billettene er kjøpt på SAS Y (Economy Extra) sommertilbud, som jeg mener gir mye for pengene. OSL-ARN-ORD-ARN-OSL koster litt over 9000.- inkl alt.
Utgangspunktet er bra. Jeg er både EBG og UAMP 1K medlem og har en rekke oppgraderingsinstrumenter å rutte med. Dog skal det være sagt at jeg brukte min siste SWU (system wide upgrade) ORD-LHR forrige mandag, slik at jeg er strippet for internasjonale ess frem til de nye e-kupongene dukker opp i oktober. Til nå i sommer har jeg sittet i C på alle interkontinentale flygningene bortsett fra US flighten ARN-PHL. Har postet noen bilder fra den flighten etter ønske fra mine FT kompiser. 762en til US er ikke akkurat peachy...
http://www.borat.no/index.php?show=23&expand=23
Reiserute:
25. juli OSL-BRU SK4743, 0745, B736, C klasse, sete 1D, bonusbillett.
25. juli BRU-IAD UA951, 1210, B763, C klasse, sete 6A, bekreftet oppgradering med 30.000 UA miles, alle segmenter
25. juli IAD-ORD UA519, 1624, B733, F klasse, sete 1B, bekreftet. oppgraderingen er en del av miles oppgraderingen på forrige segment
26. juli ORD-LGA UA674, 0900, A319, Y klasse, sete 6A, oppgradering ved bruk av 500 milers vouchers er requested, men ikke bekreftet, som 1K medlem får jeg bekreftet fær vanlige gullmedlemmer (Premier Executive) og Sølv (Premier). Oppgraderingen blir bekreftet 100 timer før avgang. Ifølge expertflyer er det kun 2 ledige F seter igjen... Men jeg har reservert sete i Economy Plus, Bulkhead.
26. juli LGA-ORD UA695, 2000, B752, Y klasse, sete 9C, oppgradering ved bruk av 500 milers vouchers er requested, men ikke bekreftet før 100 timer før avgang.
Ekstratur:
31. August: UA5812 ORD-DTW CRJ7 sete 1A F klasse kl 1100 mandag 31/7
31. August: UA359 DTW-ORD A320 sete 1A F klasse kl 1620 mandag 31/7
Begge veiene er jeg oppgradert med 500 milers
1. august ORD-IAD UA936, 1335, B777, C klasse, sete 8B, oppgradert med 500 milers
1. august IAD-BRU UA950, 1743, B763, Y klasse, sete 16F. Ingen oppgradering mulig, er booket i V klasse på returen, når du oppgraderer på poeng, må du minst ha en H klasse billett (gjelder kun internasjonale flygninger utenfor region 1).... Krysser fingrene for en op-up. Av og til selges oppgraderinger på flyplassen, men det er sjelden på sommeren.
2. August BRU-OSL SK4744, 1025, B736, C klasse, sete 1D
Skal forsøke å ta en del bilder, håper dere vil like rapporten!