OSL blir stille flyplass fra mandag 7. april

Hva hender egentlig med dem som får offloaded bagasjen. Er det ned og hente kofferten på båndet. Er det mye tårer når dette skjer? Jeg har heldigvis til gode å komme for sent til utgangen etter check-in, men jeg har bedt om å få bagasjen offloaded p.g.a. enorme forsinkelser som gjorde reisen meningsløs og jeg har kommet for sent til flyplassen og måttet ta et senere fly, men da stort sett p.g.a. forsinket tog til flyplassen o.l.

De fleste tar det med fatning.
Men tårer blir det av og til, spesielt på utlandsflighter.

Ned på ankomst, hent baggen, prøv igjen.

Det blir ein del moro av standard meldingar som bli brukt.
I dag så var meldinga for SK1330 at dei som har seterad 12 og bakover skal bruke bakre inngang. Det var ikkje lett i praksis. Bakre dør på flyet var ikkje open, det mangla trapp til bakdør, og dør ut frå bru var heller ikkje open. :old :spin

da var vi på samme fly :=)

Bakre dør på flyet var ikkje open, det mangla trapp til bakdør, og dør ut frå bru var heller ikkje open. :old :spin

Standardmeldingene er dessverre litt for begrensede, og man kan ikke velge bort den biten om bakre dør hvis man ønsker sequence-boarding. :headbang

Ah. Det er rett og slett herlig med stille flyplass. Mest plagsomme nå er babyskrik, men det får man ikke gjort mye med all den tid det er den eneste måten for babyer å si i fra om at noe er galt.

Himmel, formuleringane på PA er jo under ein kvar kritikk. Språkleg katastrofe. Skjøna jo på ein måte kvifor ein gjere slik, men få det litt betre neste gang.

De har fått i gang de nye info-skjermene og det ser ut som det er lagt inn bra mye info. I tillegg kan man skanne BP og få opp info om flighten som bl. a. hvilken gate. Veldig bra, men til tider svært treg respons.

Nå har oppropene hengt seg opp på "bygningen har blitt kontrollert og er nå åpen for publikum, følg innstruksjonene fra autorisert personell"

Nå har oppropene hengt seg opp på "bygningen har blitt kontrollert og er nå åpen for publikum, følg innstruksjonene fra autorisert personell"

Brannalarmen i sentralbygget gikk og når man åpner igjen så går denne meldingen 10 ganger automatisk:wow:

Brannalarmopprop har kanskje ikke noe med endret gate-opprop å gjøre, men anyway:

Synes OSL har blitt mer behagelig nå som det er vesentlig mindre jabbing på høytalerene

Ombordstigningsbeskjeden gikk manuelt på LH2455 til MUC 2.juli. Hørte heller ikke automatisk opprop på Brusselflightdn ved nabogaten.

Enkelte selskap er så misfornøyd med Aviavox (oppropsystemet) at de krever manuelt opprop for å presisere den informasjonen som skal gis. Derav Lufthansa-gruppen

Hahaha, opprop nå på ankomst utland: Baggasjebåndene er overfylte, vennligst hent din baggasje umiddelbart. 30 min kø gjennom tax-free... Litt paradoksalt på mange måter!

Kvar er kvalitetssjekken på slikt? Akseptskontroll? Yrkesstoltheit? Eg fatta ikkje at nokon vil ha på seg dette. [emoji17]

Vel, nå må jeg presisere at det er denne "Aviavox"-klienten som sier dette.
OSL ønsker tilbakemeldinger, og det gir vi og alle de andre handlingselskapene.

Jeg synes ikke systemet er perfekt, absolutt ikke. Men, gi det noen måneder så vil det nok være endel bedre enn hva det er pr.d.d.

Vel, nå må jeg presisere at det er denne "Aviavox"-klienten som sier dette.
OSL ønsker tilbakemeldinger, og det gir vi og alle de andre handlingselskapene.

Jeg synes ikke systemet er perfekt, absolutt ikke. Men, gi det noen måneder så vil det nok være endel bedre enn hva det er pr.d.d.

Ja, eg er klarover det. Det var på ingen måte retta kritikk til dei som står i gaten. Dei kan nok snakke betre enn dette :). Håpar det blir bra til slutt! Ideen er vel god, iallefall.

Ja, eg er klarover det. Det var på ingen måte retta kritikk til dei som står i gaten. Dei kan nok snakke betre enn dette :). Håpar det blir bra til slutt! Ideen er vel god, iallefall.

Tok det heller ikke som kritikk. :)

Men...ja. Blir flau av den stemmen av og til. Høres for å være ærlig, helt pling i bollen ut.

Back